title
کد خبر: 197031
00
تصمیم بحث‌برانگیز پزشک آمریکایی در موردافراد واکسینه نشده

ایالت فلوریدا در تلاش برای مهار شیوع گسترده سویه مسری دلتا است و بیمارستان های سراسر این ایالت در حال تکمیل ظرفیت هستند، یک پزشک اهل فلوریدای جنوبی تصمیم گرفته است بیماران کرونایی را که از واکسیناسیون سرباز می‌زنند، به طور مجازی ویزیت کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر "لیندا ماراچینی" دومین پزشک آمریکایی است که این تصمیم بحث‌برانگیز را مبنی بر عدم درمان حضوری بیماران واکسینه نشده گرفته و این در حالیست که ایالت فلوریدا هم اکنون با شیوع گسترده کووید ۱۹ مواجه است.

به گفته این پزشک، ممنوعیت درمان و ویزیت حضوری بیماران واکسینه نشده به دلیل آن است که عده ای از این بیماران به رغم تأیید واکسن کرونا از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) از واکسیناسیون امتناع می کنند و با این اقدام، جان آن دسته از بیماران وی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند نظیر بیمارانی که شیمی درمانی می شوند و نیز کادر درمان او را به خطر می‌اندازند.

وی در نامه‌ای که به دست شبکه خبری ان بی سی رسیده، افرادی را که عمدا واکسن نمی زنند به دلیل "فقدان حس ازخودگذشتگی" مورد انتقاد قرار داده و ادعا می کند که بی مهری این افراد، خطرات زیادی برای کارکنان وی ایجاد می‌کند.

وی می گوید: ما در شرایط اورژانسی هستیم و به نظر می رسد کسانی که واکسن نمی زنند ازخودگذشتگی و نگرانی نسبت به باری که بر دوش سلامت و آسایش جامعه می گذارند، ندارند.

او خاطر نشان کرد: اگر بیمارانش تا ۱۵ سپتامبر (ماه جاری) اولین دُز واکسن را دریافت نکنند، آن ها را ویزیت حضوری نخواهد کرد با این حال وی استثنایی هم در نظر گرفته و اعلام کرده که مطبش در طول این مدت به ویزیت مجازیِ بیماران ادامه خواهد داد.

گزارش ها حاکیست، هم اکنون ایالت فلوریدا در حال مهار شیوع گسترده سویه مسری دلتا است به طوری که بیمارستان های سراسر این ایالت در حال تکمیل ظرفیت هستند. بر اساس آخرین داده های منتشر شده در دوم سپتامبر سال جاری (۲۰۲۱) ۱۲۹ هزار و ۲۴۰ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ و ۴۳۳ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس در این ایالت گزارش شده است.

پیش از این نیز دکتر "جیسون ولنتاین" از ایالت آلاباما در آمریکا در اوت سال جاری (۲۰۱۲) اعلام کرد که دیگر بیماران واکسینه نشده اش را از یک اکتبر ملاقات نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس نیوز، براساس قانون حقوق مدنی در آمریکا پزشکان نمی توانند بر اساس سن، جنس، نژاد، مذهب یا ملیت از درمان بیماران امتناع کنند با این حال هنوز تصمیم گیری در نحوه برخورد با موضوع امتناع از ویزیت بیماران با توجه به وضعیت واکسیناسیون آنها در این کشور روشن نیست.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز