title
کد خبر: 197011
00
سن واکسیناسیون دراین شهر به ۴۰ سال رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اینکه در حال حاضر در شهر مشهد سن واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۰ و ماقبل آن است.

به گزارش بهداشت نیوز، حمیدرضا رحیمی با بیان اینکه همچنان ما در پیک پنجم کرونا هستیم و شهر مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: سرعت واکسیناسیون در مشهد به‌شدت افزایش پیدا کرده است. روز گذشته در تزریق واکسن رکورد شکستیم و حدود ۵۱ هزار واکسن به مردم مشهد تزریق شده است. 

وی ادامه داد: واکسن‌ها شامل دوز اول و دوم سینوفارم،دوز دوم آسترازنکا و  دوز اول و دوم برکت بوده است. مردم استقبال بسیار خوبی از واکسیناسیون کرده‌اند. امیدواریم امروز نیز رکورد تزریق واکسن در مشهد شکسته شود. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این خبر که تفاهم‌نامه میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرداری مشهد برای پایگاه واکسیناسیون شدن نمایشگاه بین‌المللی مشهد امضا شد، تاکید کرد: در چند روز آینده وارد فاز اجرایی این موضوع خواهیم شد. ما باز هم به مراکز واکسیناسیون بیشتری نیاز داریم؛ چراکه جمعیت قابل توجهی از مردم دهه شصتی هستند. 

رحیمی افزود: در حال حاضر در شهر مشهد سن واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۰ و ماقبل آن است. همچنین واکسیناسیون افراد در مناطق حاشیه شهر مشهد به شرط  آنکه در همان منطقه ساکن باشند، متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل آن است.

نیاز به مراکز واکسیناسیون بیشتر در مشهد
وی عنوان کرد: اگر سن واکسیناسیون به دهه ۶۰برسد، به مراکز واکسیناسیون بیشتری در مشهد برای تزریق واکسن نیاز داریم. ما پیش‌بینی واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر در روز را کرده‌ایم. استاندار خراسان رضوی نیز با مذاکره و صحبت با دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای در اختیار قراردادن مکان‌های خود برای واکسیناسیون، موافقت کرده‌اند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آخرین وضعیت ابتلا در خراسان رضوی، بیان کرد: در ۲۴ ساعته اخیر در کل خراسان رضوی ۵۵۸ نفر بستری شدند که مجموع کل بستریان به ۲۷۲۰ نفر رسید. همچنین ۶۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه  بستری  هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۴۱۰ نفر بستری شدند و تعداد بستریان به ۱۹۵۶ نفر رسید. از این تعداد ۴۹۷ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در مجموع وضعیت  کرونا در شهرستان‌ها باثبات و کاهشی است که امیدواریم این فرآیند ادامه پیدا کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فرآیند در مشهد نیز کاهشی است اما ممکن است باثبات نباشد، عنوان کرد: زمانی که در شهرستان‌ها تعداد بیماران افزایش پیدا کند، آنها بیماران خود را برای درمان به مشهد می‌آورند. در مجموع وضعیت مشهد نیز با ثبات است که امیدواریم شهرستان‌های استان به‌زودی از رنگ قرمز خارج شوند. 

رحیمی تاکید کرد: همچنان مهمترین اصل در بیماری کرونا، پیشگیری و جلوگیری از چرخه انتقال آن است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز