title
کد خبر: 196942
00
افزایش بیماران کرونایی در این استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر مراجعه بیماران مبتلا به کرونا با حال عمومی بد در این استان به مراکز درمانی افزایش یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز،  محمدرضا قدیر در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: در چند روز آینده امیدواریم از شیب روند مراجعه بیماران کرونایی کاسته شود.

وی با بیان این‌که امیدوارم شاهد افزایش میزان مرگ‌ومیر نباشیم، اضافه کرد: واکسیناسیون از سرعت به نسبت مطلوبی در سطح استان برخوردار است و هم‌اکنون تقریبا یک‌سوم جامعه هدف استان، دست کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

مادران باردار در تزریق واکسن کرونا تعلل نکنند

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ، بر واکسیناسیون مادران باردار که مشمول شرایط واکسیناسیون هستند، تاکید کرد.

معصومه فرشید مقدم با اشاره به آغاز واکسیناسیون مادران باردار از اواسط مردادماه سال جاری طبق ابلاغیه وزارت بهداشت، افزود: مادران باردار در خطر بالاتر ابتلا به بیماری نیستند، اما در صورت ابتلا، علایم بیماری در آن‌ها نسبت به زنان غیرباردار در سن مشابه بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به همه مادران باردار تزریق واکسن سینوفارم توصیه می‌شود.

وی با بیان این‌که پیشنهاد می‌شود مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری اقدام به تزریق واکسن نمایند، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلا به کرونا برای مادر باردار و اعضای خانواده الزامی است.

فرشید مقدم خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ مادر باردار در قم با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که انتظار می‌رود در روزهای آینده استقبال بیشتری را در این جامعه هدف مشاهده نماییم.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز