title
کد خبر: 196921
00
میزان درگیری ریه بیماران مبتلا به کووید19 با این علائم قابل تشخیص است

فوق تخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: زمانی که افراد سی تی اسکن انجام می دهند برخی ارگان های مهم بدن ، مانند تیروئید، پستان و معده در معرض تابش اشعه قرار می گیرد، بنابراین لازم است که بیماران کرونا به منظوربهبودی و سلامت بهینه نسبت به  سی تی اسکن اصرار نورزند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر اشرف توانایی ثانی با بیان این مطلب که بطور طبیعی  میزان در گیری ریه بیماران با علائم مشهود در وجود بیماران مبتلا به کرونا قابل تشخیص است خاطر نشان کرد: مهمترین خدمات تخصصی که برای بیماران کووید صورت می گیرد سنجش وضعیت تنفس بیماران، وضعیت تنگی نفس و اندازه گیری اکسیژن خون بیماران در دستور کار همه متخصصین قرار دارد که با این مولفه ها میزان درگیری ریه افراد مبتلا، در روزهای سوم و چهارم بیماری قابل تشخیص است.

دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مطالعات جدید در دنیا برخی از اختلالات و عوارض  بیماران کووید با سونوگرافی قابل تشخیص است اظهار امیدواری کرد: با ارائه خدمات تخصصی به بیماران کووید از طریق سونو گرافی پرتابل، جابجایی بیماران در سطح مراکز درمانی کاهش خواهد یافت و این روند سبب کاهش الودگی در محیط های درمانی خواهد شد.

دکتر توانایی افزود: متاسفانه برخی از بیماران مبتلا به کووید با عدم جدی گرفتن دستور پزشکان چه در زمانی که در بیمارستان هستند، در سطح محیط های  درمانی و چه در زمانی که باید حتما قرنطینه خانگی باشند بی محابا  در سطح اجتماع تردد می کنند که این روند سبب انتشار سریع بیماری  در سطح جامعه می گردد و باید نسبت به کنترل آن راهکاری جدی اندیشیده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بارقه هایی از امید در حیطه کاهش موارد سرپایی و مراجعین بیمارستانها متصور است، مشروط بر اینکه مردم عزیز جدی تر و کوشاتر دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند و بر کاهش دورهمی ها و زدن ماسک اهتمام ورزند.

فوق تخصص عفونی به همه بیماران سرپایی که به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه می کنند توصیه کرد: از درخواست داروهای اضافی اجتناب کنند و به همان میزان دارویی که پزشکان برای بهبودی آنان تجویز می کنند اکتفا نمایند.

وی گفت: متاسفانه میزان موارد بستری و بدحال در بیمارستانها دارای روند تقریبا ثابتی است و خدمات شبانه روزی همه مدافعان سلامت برای این عزیزان در حال انجام است و هر روز شاهد از دست رفتن تعدادی از این عزیزان در بخش های مراقبت های ویژه هستیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
عبدالله
1400/06/15 - 22:080 0
بی محابا > بی مهابا
اینستاگرام بهداشت نیوز