title
کد خبر: 196443
00
اختصاصی| هشدار کمبود ذخیره واکسیناسیون در این استان/ آمار بیماران بستری تهران اعلام شد

معاون فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه تعداد بستری های کرونا در تهران کماکان بالای 2 هزار تا در روز است، مطرح کرد: تهران از نظر ذخیره واکسن دچار مشکل شده و تعداد واکسن ها در هر دو دوز خصوصا برای دوز اولی ها کم است.

دکتر نادر توکلی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر با درصد کمی کاهش مرگ و میر کرونایی ها در تهران مواجه بوده ایم به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: همچنین تعداد مراجعان سرپایی در چند روز اخیر کمتر شده است و کاهش 5 درصدی را در این بخش شاهد هستیم. اما تعداد بستری ها کماکان بالای 2 هزار تا در روز است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 9 هزار بیمار مبتلا به کرونا در بخش ها بستری و 450 بیمار نیز در بخش های اورژانس منتظر تخت هستند . حدود 136 نفر هم در 24 ساعت گذشته فوتی کرونایی داشته ایم.

معاون فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اظهار داشت: اگر روند کاهش مراجعات بیماران سرپایی ادامه داشته باشد، طبیعتا تعداد بیماران بستری کم می شود و با فاصله زمانی دو هفته، آمار مرگ و میر نیز پایین خواهد آمد.

توکلی در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل ها در تهران بین 65 تا 70 درصد است و نسبت به قبل از محرم ، رعایت پروتکل ها در بین مردم و صنوف خیلی بهتر شده است.

وی تعطیلات 6 روزه را در کاهش آمار ابتلا خیلی مؤثر ندانست و عنوان کرد: در تعطیلات اخیر با  وجود اینکه اصناف هم تعطیل بودند، اثرات مثبت کمی را در خصوص میزان ابتلا به کرونا در تهران شاهد هستیم.

نادر توکلی ادامه داد: موردی از واریانت لامبدا در ایران و در تهران دیده نشده است و ویروس قالب همچنان جهش دلتا است.

معاون فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران به بهداشت نیوز گفت: مشکل ما در خصوص واکسیناسیون در تهران این است که از نظر ذخیره واکسن دچار مشکل شده ایم و تعداد واکسن ها در هر دو دوز خصوصا برای دوز اولی ها کم است. اگر در روزهای آینده تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده نشود، در واکسیناسیون عمومی اختلال ایجاد خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز