title
کد خبر: 194580
00
چه کسانی  در برابر نوع دلتا در امان هستند؟

متاسفانه در سویه دلتا شاهد ابتلا افرادی که قبلا کرونا گرفته اند و حتی افراد واکسینه شده هستیم که این امر نشان از عدم مصونیت در برابر واریانت دلتا است که در این شرایط استفاده صحیح از ماسک های مناسب از جمله ماسک دولایه و N۹۵ و فاصله اجتماعی بهترین راهکار بوده و مردم باید بیش از پیش مراقب باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ماندانا مجیدیان بیان کرد: هیچ واکسنی در برابر این نوع جهش یافته، ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمی کند و نوع دلتا با جهش هایی که داشته، بسیار کشنده تر و خطرناک تر شده است.

وی افزود: متاسفانه در سویه دلتا شاهد ابتلا افرادی که قبلا کرونا گرفته اند و حتی افراد واکسینه شده هستیم که این امر نشان از عدم مصونیت در برابر واریانت دلتا است که در این شرایط استفاده صحیح از ماسک های مناسب از جمله ماسک دولایه و N۹۵ و فاصله اجتماعی بهترین راهکار بوده و مردم باید بیش از پیش مراقب باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام بخش های مراقبت ویژه و ۳ بخش از ۶ بخش عادی بیمارستان امیرالمومنین(ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، تاکید کرد: در پیک پنجم شاهد افزایش چشمگیر بار مراجعین نسبت به پیک‌های قبلی به دلیل سویه دلتا هستیم که هم سرعت گسترش بالاتری دارد و هم بیماران را بدحال‌تر و به علاوه افراد سنین پایین را گرفتار می‌کند.

دکتر مجیدیان در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در سویه های قبلی، بیماران در طی هفته دوم علائم را نشان می دادند، این ویروس جهش یافته سرعت بالایی در انتشار در بدن داشته و به سرعت بدن افراد را درگیر می کند، طوری که پس از ۳ تا ۴ روز علائم بیماری در افراد درگیر، تشدید می شود.

این متخصص بیماری های داخلی ضمن اشاره به اینکه بهترین زمان برای درمان سویه دلتا در روز پنجم تا دهم پس از ابتلا است و این دوران را زمان طلایی درمان برشمرد و گفت: افراد باید به محض پیدایش علائم باید به سرعت به پزشک مراجعه کنند چرا که داروهایی که جلوی تکثیر ویروس را می گیرند، اگر در مراحل آخر تجویز شوند، تاثیرگذاری لازم را ندارد.

دکتر مجیدیان گفت: در هفته های اول ابتلا به این ویروس، به دلیل مقاومت بدن در برابر آن، مصرف داروهای کورتون و دگزامتازون تنها و تنها در صورت درگیری ریوی توصیه می شود و در غیر اینصورت نباید مصرف شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
علی
1400/05/16 - 13:300 0
دوست ندارم برای وزارت سیاسی بهداشت تجربه رو اشتراک کنم پس برای سایر پزشکا اشتراک میگذارم . سال ۹اسفند۹۸ کرونا گرفتم تا دوماه افتادم ... ریه ام درگیر بود و خیلی موارد ... بعد از اون که هیچ درمانی د اون موقع نبود و خوب شدم ...تقریبا ۳ بار دیگه بهم با سویه های مختلف مبتلا شدم که اخریشم همین دلتاس ... اما در حد یه بدن درد و ابریزش به اندازه ۲۴تا ۴۸ ساعت ...خوب شدم ...
اینستاگرام بهداشت نیوز