title
کد خبر: 194377
00
 افراد کامل واکسینه‌شده به کرونا مبتلا می‌شوند؟

این مطالعه همچنین نشان داد افراد واکسینه شده نسبت به افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، کمتر احتمال دارد این ویروس را به دیگران منتقل کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، براساس نتایج یک نظرسنجی مداوم از جمعیت که به تازگی منتشر شده، آزمایش یک سوم از افراد واکسینه شده در انگلیس مثبت شده است.

محققان تخمین می‌زنند،  یک سوم  افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌‌اند به احتمال زیاد به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند؛ جدیدترین یافته‌ها از یک مطالعه طولانی مدت توسط دانشمندان امپریال کالج لندن و شرکت «Ipsos MORI»، بر اساس ۹۸ هزار و ۳۳۲ آزمایش سواب به دست آمده است.

این مطالعه همچنین نشان داد افراد واکسینه شده نسبت به افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، کمتر احتمال دارد این ویروس را به دیگران منتقل کنند.

با این حال، مقامات و دانشمندان در انگلیس پس از آنکه دولت در ۱۹ ژوئیه همه محدودیت‌های همه‌گیری در انگلیس را از جمله الزام قانونی برای استفاده از ماسک کاهش داد، هشدار برای مراقبت‌های بیشتر می‌دهند.

پل الیوت، استاد بهداشت عمومی امپریال و مدیر برنامه نظرسنجی گفت: یافته‌ها داده‌های قبلی ما را تأیید می‌کند که نشان می‌دهد هر دو دز واکسن محافظت خوبی در برابر ابتلا به عفونت ارائه می‌دهد.با این حال، ما همچنین می‌توانیم متوجه شویم که هنوز خطر ابتلا به عفونت وجود دارد، زیرا هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد موثر نیست و می‌دانیم که برخی از افراد واکسینه شده که هر دو دز لازم را دریافت کرده‌اند همچنان می‌توانند از این ویروس بیمار شوند. بنابراین حتی با کاهش محدودیت‌ها، ما هنوز باید با احتیاط عمل کنیم تا از یکدیگر محافظت کنیم و میزان عفونت‌ها را کاهش دهیم.

منبع: فارس

سی‌جی‌تی‌ان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز