title
کد خبر: 193755
00
این افراد  بیشتر رویا می‌بینند

دانشمندان می گویند انسان‌های باهوش بیش از سایر افراد خواب می‌بینند.

به گزارش بهداشت نیوز، خواب دیدن از گذشته‌های دور تاکنون یکی از اسراسرآمیزترین ویژگی‌های انسان است و اهمیت آن تا حدی است که عالمان بزرگ دینی نیز در مورد خواب دیدن صحبت‌هایی را بیان کرده‌اند. اگرچه تاکنون پژوهشگران کتاب‌های زیادی در مورد خواب دیدن و تفاوت انواع رویا‌ها با یکدیگر نوشته‌اند، ولی هنوز دلیل علمی برای این پدیده کشف نشده و هیچ کس نمی‌داند انسان‌ها چه زمانی خواب می‌بینند و کدام خواب‌ها در زمان بیداری به تحقق می‌پیوندد؟

طبق بررسی‌های انجام شده میزان هوش (آی‌کیو) هر فرد با تعداد دفعاتی که خواب می‌بیند رابطه مستقیم دارد. یعنی انسان‌های باهوش‌تر بیشتر از سایر افراد رویا می‌بینند. برخی از کارشناسان معتقدند، چون انسان‌های باهوش بیشتر به جزئیات دقت کرده و دائماً در حال تفکر برای حل مسائل پیرامون خود هستند ذهن آن‌ها در هنگام خواب نیز فعالیت بیشتری دارد و به همین دلیل در طول هفته یا ماه دفعات بیشتری خواب می‌بینند. تحقیقات میدانی نشان داده است بسیاری از رویا‌ها از سبک زندگی و اتفاقات روزمره هر فرد نشأت می‌گیرد و در حقیقت انسان‌ها در خواب تصاویر مرتبط با فعالیت‌های روزانه خود را در جهانی متفاوت از دنیای مادی مشاهده می‌کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز