title
کد خبر: 192906
00
شیوع کرونا در پنج شهرستان این استان شدت بیشتری دارد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۸۷ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۱۳۶ بیمار مثبت بوده است.

به گزارش بهداشت نیوز، غلامرضا شریف‌زاده افزود: نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان و طبس از جمله شهرستان‌هایی هستند که بیشترین درگیری با کرونا را دارند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان نهبندان مجبور به برپایی بیمارستان صحرایی در این شهرستان شدیم که از شب گذشته پذیرش بیمار صورت گرفته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: روند شیوع کرونا در خراسان جنوبی افزایشی است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم وضعیت سختی را در خیز پنجم خواهیم گذراند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸۷ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۱۳۶ بیمار مثبت بوده است.

شریف‌زاده اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری در حال افزایش است و فوتی‌های کرونا در این استان تا دیروز به ۹۳۹ نفر رسید.

وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خودداری از سفرهای غیرضروری بخصوص مسافرت به به استان‌های همجوار که وضعیت قرمز دارند، شرکت در مراسم عروسی‌ و عزا از مهمترین مواردی است که برای مدیریت خیز پنجم کرونا باید در نظر داشته باشیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا گفت: با توجه به ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان، واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۷۰ سال از امروز در خراسان جنوبی با اولویت ارسال پیامک آغاز می‌شود.

وی افزود: جامعه هدف به هیچ عنوان قبل از دریافت پیامک به مراکز تجمیعی مراجعه نکنند که شاهد تجمع و شلوغی در مراکز خواهیم بود.

شریف‌زاده بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال که در دوره‌های قبل نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند، می‌توانند بدون نوبت به مراکز مراجعه کنند.

همچنین براساس ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال استان‌های جنوبی کشور که در حال مقابله با ویروس کرونا دلتا هستند، شروع خواهد شد.

بنابر اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گروه سنی بالای ۵۰ سال باید به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند که از صبح شنبه (۲۶ خرداد) پذیرای متقاضیان است.

خراسان جنوبی اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و جزو ۲۵ استان کشور است که از تیر ماه در شروع خیز پنجم قرار گرفت و روند بستری‌ بیماران کرونایی در این استان صعودی است.

میزان مراجعه سرپایی و تست‌های مثبت از هفته دوم تیر ماه جاری افزایش پیدا کرده است و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ داده‌اند.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۴ تیر ماه که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، شهرستان‌های نهبندان، بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های فردوس، قاینات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

با قرمز شدن بیرجند و طبس از هفته جاری تعداد شهرستان‌های با وضع قرمز کرونایی در این استان به سه شهرستان افزایش یافت.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز