title
کد خبر: 189474
00
روند کاهشی‌ ابتلا به کووید‌۱۹ در این استان

رئیس‌ دانشگاه‌ علوم پزشکی شهرکرد‌ گفت: روند ابتلا به کووید‌۱۹ در استان‌ کاهشی است اما بی توجهی‌ به دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش شیوع کرونا در استان خواهد شد‌.

به گزارش بهداشت نیوز،  مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در شبانه روز‌ گذشته‌ مجموعا در مراجعه به بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی درمانی استان، ۳۰۰ بیمار مشکوک‌ به کووید۱۹ تلقی شدند‌.

او افزود: در آزمایشات‌ انجام شده در بخش بستری ابتلای‌ ۳۲ نفر و در بخش سرپایی‌ ابتلای ۵۰ نفر به این بیماری قطعی شده‌ است‌.

شیرانی اضافه کرد: در مجموع‌ در حال حاضر ۲۲۲ بیمار در بخش های کرونای بیمارستان‌های استان‌ بستری هستند‌ که از این‌ تعداد ۱۷۱ نفر بیماری شان‌ قطعی شده و بقیه موارد مشکوک‌ و در حال پیگیری محسوب می‌شوند‌.

او گفت: تعداد بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۲ نفر است همینطور در شبانه‌ روز گذشته با اضافه شدن ۲ مورد جدید فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹، تعداد کل موارد فوتی‌ در استان به ۱۱۰۸ نفر رسید‌.

شیرانی تصریح کرد: نکته قابل توجه و تامل‌، عادی انگاری بیش‌ از اندازه مردم در سطح استان‌ است‌. طبق گزارش هایی‌ که‌ به ستاد کرونای‌ دانشگاهی‌ رسیده است، رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در چند روز اخیر‌ از سوی مردم‌ به شدت کاهش پیدا کرده است به خصوص استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی‌.

او اظهار داشت: در کنار ۲ عاملی که بارها به آن اشاره شده است، تجمعات و تراکم‌ های ستادهای‌ انتخاباتی، فصل مسافرت‌ و گرمای‌ هوا و... باعث می‌شود که نگران افزایش آمار ابتلا به این بیماری باشیم‌.

شیرانی گفت: در چند روز گذشته در یکی از شهرستان‌های‌ استان‌ این اتفاق افتاد در شهرستان سامان که به رنگ زرد درآمده بود، با افزایش میزان شیوع بیماری نارنجی شده‌ است‌.

او ادامه داد: روند کلی ابتلای بیماری در استان کاهشی‌ است اما اگر رفتار های پرخطر تداوم داشته باشد و دچار عادی انگاری شویم‌ ، شیوع‌ بیماری در استان‌ افزایش خواهد یافت‌.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز