title
کد خبر: 185023
00
استرس موجب ابتلا به کرونا می‌شود

پزشک عمومی گفت:‌ برای در امان ماندن از مشکلات ویروس کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد اما استرس فرد را در معرض ابتلای بیشتر قرار می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز ،محمد باقر علیئی روز یکشنبه با بیان اینکه ترس از ابتلا به ویروس کرونا خطرناک تر از خود ویروس کرونا است، یادآور شد: با وجود برنامه های مختلفی که از صدا وسیما برای آگاه سازی مردم پخش می شود اما متاسفانه بسیاری از افراد هنوز هم کرونا را جدی نمی گیرند و با این رفتار خود و دیگران را به دردسر می اندازند. در رابطه با ویروس کرونا باید بدانیم که اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم حق الناس به گردن ما است.
 
او افزود: حالا که دوباره شیوع ویروس کرونا اوج گرفته باید از تردد در مکان های شلوغ و سفر پرهیز کنیم. با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم جان خود و دیگران را از خطر مصون بداریم.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده های قربانیان ترور درباره واکسیناسیون خانواده های شاهد و ایثارگر یادآور شد: جانبازان، سالمندان، بیماران زمینه ای، کادر درمان و خانواده های شاهد و ایثارگران باید در اولویت واکسیناسیون باشند.
این پزشک عمومی توضیح داد: خانواده های معظم شهدا که در سن سالمندی هستند و همچنین جانبازان والامقام با توجه به شرایط خاصی که دارند باید در اولویت تزریق این واکسن باشند.
 
رعایت نکات بهداشتی برای روزه داران
علیئی با اشاره به اهمیت تغذیه در ماه مبارک رمضان گفت: نوع تغذیه اهمیت ویژه ای برای روزه داری دارد. اینکه برنامه غذایی روزه دار چگونه باشد تا بتواند انرژی لازم برای بدنش را تامین کند بسیار مهم است. اگر برنامه غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان را رعایت نکنیم سلامتی خود را از دست می دهیم و دچار بیماری های مختلف می شویم. با رعایت نکته های بهداشتی سلامت جسم خود را برای روزه داری حفظ کنیم.  
این پزشک جانباز ایثارگر ادامه داد: البته باید در کنار نوع تغذیه به میزان استراحت هم در ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای کرد. اگر میزان استراحت به مقدار کافی نباشد هم انرژی تحلیل می رود و بدن روزه دار، آمادگی لازم را نخواهد داشت.

منبع:منیبان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز