title
کد خبر: 184466
00
اگر این نشانه ها را داریدسدیم بدنتان بالاست!

سدیم موجود در نمک به تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند، هنگامی که نمک زیاد می‌خورید، بدن شما به مایعات بیشتری نیاز دارد تا به کمک آن سیستم بدن شما پاکسازی شود تا عضلات و سایر اندام‌ها بتوانند به درستی کار کنند.

 به گزارش بهداشت نیوز، این روش بدن شما برای اصلاح نسبت سدیم به آب است و نوشیدن آب بهترین راه برای برگرداندن شرایط به حالت عادی است.

به طور معمول، تجمع سدیم در بدن شما تغییرات جدی در ادرار ایجاد می‌کند، مصرف بیش از حد نمک می‌تواند مانع بزرگی برای سلامت استخوان باشد، حفظ تعادل مناسب سدیم و پتاسیم برای سلامتی شما بسیار مهم است، زیرا این عناصر شیمیایی مسئول انقباض عضلات هستند، اگر با مصرف بیش از حد نمک، تعادل را بر هم بزنید، ممکن است گرفتگی یا درد عضلات را تجربه کنید.

مصرف زیاد سدیم، حجم خون شما را افزایش می‌دهد، طوری که فضای بیشتری در رگ‌های خونی اشغال می‌کند، این انبساط رگ‌های خونی باعث افزایش فشار خون بالا می‌شود و در نتیجه ممکن است که سردردهای شدیدی ایجاد کند.

فشار خون بالا ناشی از مصرف زیاد نمک می‌تواند به عروق منتهی به مغز شما آسیب برساند، این روند می‌تواند بر توانایی شما در تفکر واضح اثر گذارد و تمرکز روی کارهای روزمره برای شما را دشوارتر کند.

منبع: ایمنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز