title
کد خبر: 17201
00
افزایش ریسک بیماری های قلبی و عروقی با چربی شکمی

به گفته پزشکان افرادی که دارای چربی شکمی هستند نسبت به سایر افرادی که از چاقی در نقاط دیگر بدن رنج میبرند بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج تحقیقات نشان می دهد افزایش ریسک بروز بیماری قلبی-عروقی در افراد دارای چربی شکمی در مقایسه با افرادی که دارای چربی در سایر نقاط بدن شان هستند، بیشتر است. در این مطالعه، محققان کیفیت و کمیت چربی شکمی ۱۱۰۶ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۴۵ سال را بررسی کردند.

بعد از شش سال مطالعه، محققان دریافتند افزایش میزان چربی و کاهش تراکم چربی با تغییر در ریسک بروز بیماری قلبی-عروقی مرتبط است. یافته ها همچنین نشان داد میزان چربی اضافی با شروع بروز فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا و سندروم متابولیک همراه است.

کارولین فاکس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نکته جالب توجه در نتایج این تحقیق این است که افزایش در میزان چربی شکمی و کاهش تراکم چربی با فاکتورهای وخیم تر ریسک بیماری قلبی مرتبط است.»

کارشناسان سلامت معتقدند شناسایی محل و نوع چربی بدن اطلاعات بهتری را در مقایسه با شاخص توده بدنی ارائه می کند.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.