title
کد خبر: 171497
00
انجام نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی در این بیمارستان

نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی بر روی دو بیمار با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

به گزارش بهداشت نیوز، استاد گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این عمل بر روی یک خانم 38 ساله ویک آقای 36 ساله که پیش از این تحت عمل جراحی باز تعویض دریچه قلب قرار گرفته بودند و پس از گذشت چند سال دچار مشکل شده بودند و با توجه به ریسک بالا امکان عمل جراحی باز مجدد وجود نداشت ، به روش آنژیوگرافی انجام شد.

دکتر محمود شبستری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دکتر حاج زینعلی  از اساتید قلب وعروق دانشگاه تهران  افزود : در این روش همان دریچه قلبی بافتی از طریق پوست مانند آنژیوگرافی ساده وارد قلب می شود و بر روی دریچه قبلی که دچار اشکال شده بوده کارگزاری می شود.

متخصص قلب- فلوی اینترونشنال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مزایای این روش به کم تهاجمی بودن، ریسک پایین عمل وکاهش مدت زمان بستری و تسریع بهبود حال بیمار می توان اشاره کرد.

دکتر شبستری ضمن تشکر از کمک و حمایت های وزارت بهداشت، هیات امنای ارزی وزارت ، رئیس و کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: انجام چنین عمل های پیشرفته درشرایط  خاص کنونی کار بزرگ و مفیدی برای هموطنانمان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عمل علاوه بر بیماران مجاور، سایر بیماران از استان های شرقی کشور نیز می توانند از این خدمات بهره مند شوند و خوشحالیم که دیگر بیماران ، نیاز به مراجعه به خارج از استان نخواهند داشت.

رئیس مجتمع درمانی امام رضا(ع) نیز ضمن ابراز خشنودی از این رخداد نوین گفت : اکنون ما با فاصله کمی از دنیا می توانیم عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی را در این مرکز انجام دهیم.

دکتر علی خورسند گفت: خوشبختانه بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور است و اتاق عمل های بسیار مجهزی دارد و با حضور اساتید مجرب  ومتبحربسیاری از اعمال جراحی پیشرفته از جمله جراحی مذکور را به راحتی انجام می دهد.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد عنوان کرد: این بیمارستان طبق روال عادی در کنار همه خدماتی که در بیمارستان انجام می شود، به بیماران خود در حوزه های مختلف جراحی عمومی، جراحی قلب، اورولوژی، زنان و سایر رشته هایی که در این مرکز هست، خدمات رسانی می نماید و مردم بدون هیچگونه نگرانی می توانند از این خدمات تشخیصی و درمانی استفاده نمایند.ضمن اینکه درمان بیماران مبتلا به کرونا در ساختمانی مجزا و مجهز در حال انجام می باشد.

این عمل پیشرفته با همکاری و مشارکت دکتر محمودشبستری، دکترحاج زینعلی،دکتر محمد عباسی ، اساتید گروه بیهوشی و کادر مراقبت و درمان اتاق عمل آنژیوگرافی ساختمان 610 تختخوابی بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد.

00231.jpg - 44.12 kB

00229.jpg - 40.98 kB

00228.jpg - 22.05 kB

00227.jpg - 39.06 kBمنبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز