کد خبر: 167325
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 مهر 1399 - 12:45
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس دستورالعمل، اولویت انجام تست کرونا در مراکز 16 ساعته و 24 ساعته با افراد بالای 60 سال و افرادی است که بیماری زمینهای دارند.
به گزارش بهداشت نیوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت انجام تست رایگان کرونا در پایگاههای سلامت گفت: بر اساس دستورالعمل، اولویت انجام تست کرونا در مراکز 16 ساعته و 24 ساعته با افراد بالای 60 سال و افرادی است که بیماری زمینهای دارند.
وی افزود: برای افراد کمتر از 60 سال و جوانتر نیز در صورت داشتن علائم ابتلا به ویروس کرونا و تشخیص پزشک این مراکز به صورت رایگان تست انجام میشود.
لاری توضیح داد: به هر حال محدودیتهایی در تعداد کیتهای تشخیصی وجود دارد، اما با کمکهای دولت و دستور رییس جمهوری قرار بر این شد که 10 هزار تست روزانه کرونا نیز اضافه شود.
وی تاکید کرد: همچنان موثرترین راه برای مقابله با کرونا، پیشگیری است و توصیه وزارت بهداشت به همه افراد، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در محلهای تجمع و پرتراکم و رعایت فاصله گذاری و شستوشوی مداوم دستهاست.
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.