کد خبر: 164508
تاریخ انتشار: سه شنبه 01 مهر 1399 - 08:10
در فصل پاییز برای جلوگیری از خشکتر و سردترشدن بدن، باید از مصرف برخی از غذاها پرهیز شود.
به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مهر ناصر رضایی پور متخصص طب ایرانی، گفت: در فصل پاییز برای جلوگیری از خشکتر و سردتر شدن بدن، در خوراک هفتگی خود باید از مصرف خوراکیهای سودازا و خشکاننده بدن پرهیز شود.
وی افزود: گوشت گاو و گوساله، سوسیس، کالباس، فستفودها، سرخکردنیها، غذاهای مانده و گوشت نمکسود، ادویه تند و تیز، رب و انواع سس، کنسرو و کمپوت، قارچ، بادمجان، عدس، پنیر شور، ترشیها، لبنیات ترش، کشک، کلم و گل کلم، چای پررنگ، یخ، شوریها، چیپس، پفک و… نباید استفاده شود.
رضایی پور تاکید کرد: زیادهروی در مصرف میوههای سرد و تابستانی مانند خیار، کاهو، هندوانه و…، قهوه، نسکافه، کاکائو، سیر، پیاز و…، و همچنین نوشیدن آب بسیار سرد نیز توصیه نمیشود.
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.