title
کد خبر: 161722
00
خطرات مرگبار مصرف برنج

دانشمندان معتقدند آرسنیکی که در مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می‌شود، سالانه هزاران نفر را مسموم می‌کند. با این حال، این بدان معنی نیست که علت مرگ این افراد میزان بالای آرسنیک در بدن باشد.

به گزارش بهداشت نیوز بر طبق تحقیقات دانشمندان انگلیسی، مقادیر زیاد برنج در رژیم غذایی می‌تواند برای انسان کشنده باشد.  بر اساس یک مطالعه جدید که نتایج آن در مجله علمی " Science Direct" منتشر شده، مشخص شده است که پیشرفت بیماری‌های قلبی - عروقی با استفاده از غلات و حبوبات محبوب مرتبط هستند.

اگر برنج به ندرت در سفره غذایی شما ظاهر می‌شود، دلیلی برای نگرانی ندارید. با این حال، افرادی که نمی‌توانند زندگی خود را بدون این محصول تصور کنند و به طور مرتب از آن استفاده می‌کنند، در معرض خطر بزرگی قرار دارند.

خطرات مرگبار مصرف برنج!
آنطور که متخصصان دریافتند، برنج حاوی مقادیر کمی آرسنیک است که در بدن رسوب می‌کند. مقدار کمی از این ماده برای انسان تهدیدی ایجاد نمی‌کند، با این وجود سم کافی می‌تواند در بدن دوستداران برنج جمع گردیده و باعث مسمومیت شود.


دانشمندان معتقدند آرسنیکی که در مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می‌شود، سالانه هزاران نفر را مسموم می‌کند. با این حال، این بدان معنی نیست که علت مرگ این افراد میزان بالای آرسنیک در بدن باشد. اما به صورت کلی، وجود این عنصر در بدن باعث بیماری‌های سیستم قلبی عروقی و آنکولوژی می‌شود.

دانشمندان دانشگاه منچستر و دانشگاه سالفورد پس از انجام تحقیق مشترک در مورد خطرات برنج و حاصل شدن نتایج، بیانیه را توسط پروفسور "دوید پولیا" منتشر نمودند:

تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۵ ٪ از مصرف کنندگان برنج در انگلیس و ولز به دلیل آرسنیک غیر آلی موجود در خاک در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. در مقام مقایسه، در میان افرادی که اغلب برنج می‌خورند، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها بیشتر از افرادی است که برنج را در حد اعتدال و در مقادیر کمی مصرف می‌کنند.

منبع: اسپوتنیک




 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
1399/06/03 - 01:220 0
شما را به خدا برنج نخورید. بهترین غذا نان است. برنج باعث سرطان می شود. یک عمر ما برنج خورديم پدر و مادر و برادر و برادر و خواهر و خواهرم بگزود مردند. با این که ما برنج می خوردیم و بهترین خورش‌ها اما همه ی ما همیشه زردنبو و لاغر بودیم با اندامی نامناسب. بر عکس اطرافیان که نان می خوردند و پنیر و انگور و هندوانه و سیب زمینی و....سرخ و سفید بودند با طول عمر بسیار زیاد. در زمستان خانه ی ما مثل حمام گرم و داغ بود و بر عکس فامیلهای ما خانه هایشان سرد و فقط دور همان چراغ گرم بود ولی ما همیشه بیمار بودیم و مرتب به دلایل مختلف در بیمارستان بستری می شدیم. برنج سرشار از آرسنیک و سم است و کشاورزان کود را ترک نمی کنند. لطفا و لطفا برنج نخورید. برنج قاتل جان انسانهاست. بهتر است محققان و دانشمندان بیشتر در این باره تحقیق کنند و واقعیت را به مردم بگویند. ماهی دریای خزر را هم نخورند