title
کد خبر: 1572
00
در پی افزایش آلاینده‌های هوا؛
هشدار وزارت بهداشت نسبت به تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نسبت به احتمال افزایش بروز علایم تنفسی در افراد حساس و تشدید بیماری‌های قلبی،ریوی به دنبال آلودگی شدید هوای تهران هشدار داد.

به گزراش بهداشت نیوز، خسرو صادق‌نیت ضمن اشاره به گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا درخصوص افزایش شاخص آلودگی هوای تهران به 146 برای ذرات 2.5 میکرون اظهار کرد: این شاخص نشان دهنده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شرایط هشدار است. در این وضعیت احتمال افزایش بروز علایم تنفسی در افراد حساس و تشدید بیماری‌های قلبی ریوی وجود دارد.

وی افزود:توصیه می‌شود گروه‌های حساس از جمله خردسالان،سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی ریوی از حضور در فضاهای باز پرهیز کرده و در موارد ضروری حضور خود را به حداقل کاهش دهند.همچنین از فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت خارج از منزل خودداری کنند. با رعایت این نکات می توان احتمال بروز علایم و عوارض نگران‌کننده را به حداقل کاهش داد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه به سایر گروه های جامعه توصیه کرد که فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورت افزایش شاخص‌های آلودگی هوا به بیش از 200 شرایط به مرحله اضطراری می‌رسد. همچنین اگر این شاخص‌ها از عدد 300 بگذرند در وضعیت خطرناک و بحرانی قرار می گیریم.

صادق نیا همچنین برخی مطالب منتشرشده به نقل از او درباره مقاوم بودن ریه دانش آموزان دبیرستانی در برابر آلودگی هوا را تکذیب کرد.(ایسنا)


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز