title
کد خبر: 157078
00
 بهترین و کامل ترین منبع پروتئین برای کودکان

معمولا مردم تصور می‌کنند منبع غنی پروتئین، گوشت قرمز است و حتی اگر تخم‌مرغ مصرف کنند، به‌عنوان منبع پروتیین آن را در نظر نمی‌گیرند. درحالیکه تخم‌مرغ نسبت به سایر پروتئین‌های حیوانی برتری دارد. ارزش بیولوژیک پروتیین تخم‌مرغ 100 است. ارزش بیولوژیک یعنی میزانی از پروتیین که قابل‌جذب در بدن است. ارزش بیولوژیک شیر 84، گوشت ماهی 76 درصد و گوشت گوساله 74 درصد است.

به گزارش بهداشت نیوز، معمولا مردم تصور می‌کنند منبع غنی پروتئین، گوشت قرمز است و حتی اگر تخم‌مرغ مصرف کنند، به‌عنوان منبع پروتیین آن را در نظر نمی‌گیرند. درحالیکه تخم‌مرغ نسبت به سایر پروتئین‌های حیوانی برتری دارد. ارزش بیولوژیک پروتیین تخم‌مرغ 100 است. ارزش بیولوژیک یعنی میزانی از پروتیین که قابل‌جذب در بدن است. ارزش بیولوژیک شیر 84، گوشت ماهی 76 درصد و گوشت گوساله 74 درصد است.

تخم‌مرغ هر 9 اسید آمینه ضروری بدن را دارد در حالی که گوشت قرمز و مرغ حداکثر 5 تا 6 اسید آمینه ضروری را داراست. حتی شیر هم همه اسید آمینه‌های ضروری بدن را ندارد. مصرف منظم تخم‌مرغ باعث می‌شود تحلیل عضلانی که جزو روند طبیعی سالمندی است، کاهش‌یافته و افرادی که رژیم لاغری دارند با مصرف تخم‌مرغ کمتر دچار #تحلیل_عضلات ‌شوند.

چقدر تخم مرغ به کودک بدهیم؟
در کودکان زیر 2 سال به‌دلیل حساسیتی که سفیده تخم‌مرغ ممکن است ایجاد کند، مصرف سفیده توصیه نمی‌شود ولی زرده تخم‌مرغ بعد از 8 ماهگی باید مصرف شود. تخم‌مرغ کامل از 2 سالگی به بعد حتی تا 2 عدد در روز نیز برای کودکان منع مصرف ندارد. حتی برای بقیه افراد نیز مصرف 2 عدد تخم‌مرغ در روز منعی ندارد. به شرط اینکه جمع اسیدهای چرب و اشباع در رژیم روزانه در کنترل باشد./


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز