title
کد خبر: 152704
00
این نوشیدنی برای قلب بانوان مضر است

طبق نتایج یک مطالعه جدید، زنانی که مقادیر زیادی نوشابه گازدار، آبمیوه های شیرین و سایر نوشابه های قندی را مصرف می کنند در معرض ریسک بالاتر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مهر به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، زنانی که یک نوشیدنی یا بیشتر در روز می‌نوشند در مقایسه با زنانی که هرگز چنین نوشیدنی‌های مصرف نمی‌کنند حدود ۲۰ درصد بیشتر با ریسک بیماری قلبی مواجه هستند. و تنها نوشابه‌های گازدار مشکل زا نیستند بلکه نوشیدنی‌های میوه‌ای هم همراه با شکر افزودنی پرریسک هستند.

«چریل آندرسون»، پژوهشگر ارشد تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما پیش بینی می‌کنیم که چندین دلیل موجب می‌شود قند ریسک بیماری قلبی را افزایش دهد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «مواد قندی موجب افزایش میزان گلوکز و غلظت انسولین در خون شده که میزان اشتها را افزایش داده و منجر به چاقی، فاکتور پرخطر اصلی بیماری قلبی عروقی، می‌شود.»

آندرسون تاکید می‌کند: «بعلاوه میزان بیش از اندازه قند در خون با فشار اکسایشی و التهاب، مقاومت انسولین، الگوی ناسالم کلسترول و دیابت نوع۲ مرتبط است، مشکلاتی که ارتباط قوی ای با ابتلاء به تصلب شریان، تنگ شدن تدریجی عروق خونی، دارند.»

بیش از ۱۰۰ هزار زن در کالیفرنیا در این مطالعه شرکت کردند.

محققان دریافتند افرادی که روزانه یک نوشیدنی قندی یا بیشتر می‌نوشیدند در مقایسه با زنانی که به ندرت نوشابه مصرف می‌کردند یا اصلاً چنین نوشابه‌های نمی‌نوشیدند ۲۶ درصد بیشتر با احتمال نیاز به جراحی نظیر آنژیوپلاستی برای کاهش جریان خون مواجه بودند و ۲۱ درصد بیشتر با ریسک سکته روبرو بودند.

به گفته محققان، گاهی اوقات افراد از نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌کنند که آنها هم به دلیل داشتن مواد شیرین کننده مصنوعی نظیر ساخارین برای سلامت مضر هستند.

انجمن قلب آمریکا، سالم‌ترین نوشیدنی را آب آشامیدنی معرفی می‌کند که فاقد قند، شیرین کننده‌های مصنوعی و کالری است.


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • کبد چرب شایع ترین بیماری کبد در جهان/ باورهای غلط درباره کبد چرب و درمان آن
  • با این 2 روش رایج در واقع دارید نیازهای شخصی خود را نادیده می گیرید!/ چگونه کوچک‌انگاری را متوقف و فضا را اشغال کنیم؟
  • هواپیمای سلطنتی امارات در 2 روز پیایی پرواز به تهران، چه با خود آورد؟+ تصاویر
  • تصاویری از آلودگی نفتی در سواحل قشم و هنگام
  • هشدار امروز عراقچی به مقامات آمریکایی: مراقب اطلاعات جعلی و اشتباهات محاسباتی باشید!+ تصویر
  • مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم امام هشتم/ عراقچی و قالیباف هم بودند+ تصاویر
  • هشدار سازمان غذا و دارو درباره نظارت بر تولید خمیرمرغ و فرآورده‌های پروتئینی
  • واکنش بقائی به آلودگی‌ نفتی در سواحل قشم: چه کسی مسئول جبران خسارات و آسیب‌های وارده است؟+ تصویر
  • چرا بعضی ها چپ‌ دست می‌شوند؟/ چپ دست‌ها باهوش ترند؟
  • کاهش خطر زوال عقل در زنان با «هورمون‌درمانی»!
  • کم‌آبی بدن باعث تپش قلب پیدا می‌شود!/ قلب در حالت کم‌آبی چه حسی دارد؟