title
کد خبر: 149019
00
بیابان فارافرا ، بیابانی در کشور مصر با 3 رنگ متغیر +تصاویر

در ادامه با یکی ازعجیب ترین بیابان های دنیا به نام فارافرا که در کشور مصر واقع شده است آشنا خواهیم شد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از الکوثر، فارفارا نام یک بیابان در کشور مصر هست که یکی از عجایب‌های موجود در جهان هستی می‌باشد. رنگ سفید گچی این بیابان در ترکیب با اشکال عجیب و غریب و ناشناخته‌ای که در آن دیده می‌شود، تخته سنگ‌های سفید بزرگی که سرتاسر سطح این منطقه را پوشانده اند ودر نور خورشید و در گرمای ظهر رنگ سفیدتری به خود می‌گیرند، از آن یک جای عجیب ساخته هست.
موقع غروب خورشید، رنگ این بیابان تغییر می‌کند و در زیر اشعه‌های خورشید، به رنگ طلایی خوش رنگی در می‌آید ودر روز‌های ابری هم بیابان فارافرا در مصر به رنگ تیره‌ مایل به مشکی در می‌آید، پدیده‌ عجیبی که در کمتر جایی در جهان دیده می‌شود.

همان طور که گفته شد، در این بیابان اشکال عجیبی به چشم میخورد و منظور همان صخره‌هایی هست که به شکل‌های گوناگون در آن وجود دارند. به هر کدام از این صخره‌ها نامی داده شده هست که بتواند بیانگر حالت آن باشد. برای مثال، صخره‌های یکپارچه، صخره‌های قارچی شکل، صخره‌های بستنی، صخره‌های چادری و صخره‌های صاف.

در زمان های دور، تمام این بیابان در بستر دریا بود و لایه‌های رسوبی صخره‌ها بوسیله‌ی جانداران دریایی بعد از خشک شدن دریا تشکیل شده هست. بعد‌ها این بیابان به جایگاهی برای پرسه‌ی گله‌های حیواناتی مثل فیل، زرافه و حیوانات دیگر تبدیل و این بیابان به زمین همواری از گیاهان و درختان سبز تبدیل شد، منطقه‌ای که در آن دریاچه‌های زیادی به چشم میخورد ودر دریاچه هایش ماهی‌های زیادی وجود داشت. بنابر این، این جا شکارگاه بسیار خوبی برای انسان‌های ماقبل تاریخ بود.

با وجود این که دوران بسیار طولانی‌ای از خشک شدن دریای این منطقه می‌گذرد، اما هنوز هم در بخش‌هایی از آن صخره‌هایی دیده می‌شود که به شکل امواج دریا میباشند. بیابان فارافرا در مصر یکی از عجایب طبیعی این کشور هست که امروزه جز مناطق محافظت شده محسوب می‌شود و به نام «پارک بیابانی سفید» شناخته می‌شود. برخی از قسمت‌های این بیابان که در نزدیکی جاده وجود دارد، همچون بیابان قدیمی شناخته میشود و با وسایل نقلیه قابل دسترس هست.


 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز