title
کد خبر: 148921
00
 اگر شغل خود را به دلیل ویروس کرونا از دست دادید، چه کار کنید؟

اگر در زمان همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) شغلتان را از دست داده‌اید، بدانید که تنها نیستید. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شغلشان را از دست داده‌اند، از دست می‌دهند و از دست خواهند داد، به دلیل اینکه کسب‌وکارها فعالیت خود را متوقف می‌کنند و یا سرعت اجرای کارها را به میزان بی‌سابقه‌ای پایین می‌آورند.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر در زمان همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) شغلتان را از دست داده‌اید، بدانید که تنها نیستید. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شغلشان را از دست داده‌اند، از دست می‌دهند و از دست خواهند داد، به دلیل اینکه کسب‌وکارها فعالیت خود را متوقف می‌کنند و یا سرعت اجرای کارها را به میزان بی‌سابقه‌ای پایین می‌آورند.

اگر شغل خود را از دست داده‌اید و یا به مرخصی اجباری رفته‌اید و یا به‌طور موقت اخراج شده‌اید، این هفت قدم را دنبال کنید تا دوباره شرایط روبه‌راه شود و اوضاع را در دست بگیرید و به سر کار برگردید.

۱- سوالات درست بپرسید
اولین قدم این است که با کارفرما در ارتباط باشید. اخراج موقت و یا مرخصی اجباری از شغل انواع مختلفی دارد. بعضی از انواع اخراج موقت و مرخصی اجباری قانونی نیست، یا ممکن است در قرارداد کار یا یک توافق جمعی درج شده باشد. اول از همه بفهمید که آیا کارفرمای شما مایل است تا متعهد شود که شما را به سر کار بازگرداند. آگاهی از برنامه زمانی می‌تواند در مورد برنامه‌ریزی امور مالی و چگونگی زمان مرخصی‌تان به کارتان بیاید.

۲- پشتیبان مناسب را پیدا کنید
امروزه برنامه‌هایی برای حمایت از کارگران و کارمندان وجود دارد، اما حتما در اولین فرصت برای استفاده از بیمه بیکاری ثبت نام کنید، به دلیل اینکه با افزایش تعداد متقاضیان، نوبت شما عقب می‌افتد. همچنین در مورد یارانه‌ها و کمک‌های دولت که می‌تواند در مسائل مالی به شما کمک کند، اطلاعات کسب کنید.

۳- حرفه‌ای باشید
تقریبا در اکثر موارد، کارفرمایان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در شرایط دشوار و بحرانی بهترین تصمیم را بگیرند و صحیح‌ترین کار را انجام دهند. نحوه رفتار شما ارزش‌هایی را درباره شخصیت شما بیان خواهد کرد و هر چند ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما اکنون زمان آن نیست که در شبکه‌های اجتماعی پست‌های منفی منتشر کنید. کسب‌وکارها دوباره فعالیتشان را از سر خواهند گرفت؛ به این فکر کنید که رفتار و عملکرد شما چگونه به یاد آورده خواهد شد.

۴- مراقب سلامت روان خود باشید
مرخصی اجباری و اخراج موقت می‌تواند تجربه سخت و استرس‌زایی در مورد شکست و تغییر باشد. بر روابطتان تمرکز کنید، هوای تازه استنشاق کنید و به تمرینات ورزشی بپردازید، برای خودتان وقت بگذارید و دانش و معلوماتتان را افزایش دهید و در صورتی که شرایط فراهم شود، به‌سرعت به چیزی که می‌خواهید دست پیدا می‌کنید.

۵- بودجه‌بندی کنید
با وجود اینکه اوضاع سخت و بغرنج است، یک برنامه مالی تهیه کنید. وقت بیشتری صرف این کنید که چطور می‌توانید پول بیشتری پس‌انداز کنید، مثلا با بانک، کارگزار وام مسکن و سایر تامین‌کنندگان مالی تماس بگیرید، و از آنها بخواهید تا دریافت اقساط را به تاخیر بیندازند. یا هر برنامه مالی غیرضروری که قبلا داشته‌اید را لغو کنید.

این مبالغ خُرد می‌تواند روی هم جمع شود و کمک‌حال شما باشد و در یک دوره بسیار سخت باعث شود احساس کنید که بر امور مالی تسلط دارید. آگاهی از وضعیت واقعی مالی‌تان می‌تواند شما را ترغیب کند تا نسبت به اشتغال در اصنافی که در حال حاضر استخدام می‌کنند و فعالیت دارند، تصمیم بگیرید.

۶- با کارفرما و همکارانتان در ارتباط باشید
اگر اخراج و مرخصی اجباری شما موقتی باشد، بهتر است که با گروه و همکارانتان در ارتباط باشید و در بحث‌ها و گفتگوهایشان حضور فعال داشته باشید. همدلی داشته باشید و بعد از پایان دوره ویروس کرونا عملکردتان به یاد آنها خواهد آمد.

۷- به اهداف بلندمدت فکر نکنید
الان زمان آن نیست که نگران اهداف بلندمدت باشید. روی کارهایی تمرکز کنید که می‌توانید در حال حاضر انجام دهید تا چند ماه آینده را پشت سر بگذارید و دوره ویروس کرونا تمام شود.با پایان همه‌گیری ویروس کرونا، همه چیز به روال قبل باز خواهد گشت، اما برنامه‌ای با گستره ۳۰ تا ۹۰ روز را در نظر داشته باشید. این برنامه شما را کمتر درگیر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا از فرصت‌هایی که سر راهتان قرار می‌گیرند، استفاده کنید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز