title
کد خبر: 128298
00
قرص ضدبارداری چاق می کند؟

به گفته محققان، هیچ مدرکی دال بر اثر چاق کنندگی قرص‌های ضدبارداری وجود ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز سالهاست که زنان بسیاری از ترس چاق شدن از مصرف قرص‌های ضدبارداری هورمونی خودداری می‌کنند.

دکتر سارا هاردمن مدیر واحد تاثیرگذاری بالینی مرکز سلامت جنسی و باروری (FSRH) در این باره می‌گوید:«زنان اغلب می‌گویند نمی‌خواهند استفاده از قرص‌های ضدبارداری را شروع کرده یا ادامه دهند چون نگرانند باعث چاقی‌شان شود. اما مطالعات ما نشان داد که زنان به طور میانگین با یا بدون مصرف قرص‌های ضدبارداری هورمونی مقادیر یکسانی وزن اضافه می‌کنند.»
«پس از بررسی تمام مطالعات موجود، می‌توانیم بگوییم که وزن میانگینی که زنان در طول استقاده از قرص‌ها، ایمپلنت ضدبارداری و آی او دی اضافه می‌کنند ناچیز است و با وزنی که بدون استفاده از این تکنیک‌ها یا تکنیک‌های غیرهورمونی پیش‌گیری از بارداری اضافه می‌شود، تفاوت چندانی ندارد.»
باور عموم بر این است که استفاده از دُز بالای استروژن می‌تواند منجر به تجمع آب زیر بافت پوست و افزایش اشتها در برخی از زنان شود که هر دو موجب افزایش وزن می‌شوند.
اما نتایج این مطالعه جدید این فرضیه را رد کرده و تایید می‌کند که بالا رفتن آمار چاقی در جوامع امروزی، عموما به کم تحرکی و رژیم غذایی غلط باز می‌گردد.

 

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.