وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دکتر ملکزاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت را به عنوان نایب رئیس کمیته ملی مدیریت سرطان منصوب کرد.
به گزارش بهداشت نیوز به نقل از وبدا، در حکم دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر ملکزاده آمده است: «نظر به اهمیت سرطان به عنوان طیفی از بیماریهای گسترده، افزایش بهروز آن در طی سالهای آینده و اثرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن و با توجه به ارتقای ساختاری اداره سرطان و تشکیل "دبیرخانه ملی مدیریت سرطان" (نامه شماره 954/700 مورخ 12/3/1398) و مطابق پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و منابع (نامه شماره 2052/212 مورخ 2/11/1396) از جنابعالی به عنوان نایب رئیس کمیته ملی مدیریت سرطان انتظار میرود به منظور مدیریت هماهنگ و یکپارچه این بیماری در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات زیر را با هماهنگی معاونتهای ذیربط و در جهت اجرای "برنامه ملی مدیریت سرطان" (مطابق سند پیوست) در دستور کار قرار دهید.
1- به منظور تسریع در فرایندهای مدیریتی، افزایش اثربخشی تصمیمها و همافزایی اقدامات معاونتهای مختلف، "دبیرخانه ملی مدیریت سرطان"، سیاستگذاری، راهبری و اجرای "برنامه ملی مدیریت سرطان" و وظایف و اختیارات معاونتهای مختلف را در این زمینه و زیر نظر معاون مربوطه برعهده خواهد داشت.
2- تامین اعتبار و بودجه مورد نیاز برنامهها، تامین فضای فیزیکی، تنظیم تشکیلات اداری و تامین نیروی انسانی (با استفاده از پستهای اداره سرطان و دیگر پستهای سازمانی موجود بهویژه در معاونتهای بهداشت، درمان و تحقیقات و فناوری) بر عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع خواهد بود. در همین زمینه لازم است معاونتهای بهداشت، درمان و تحقیقات و فناوری، نیروی انسانی موجود را در اختیار دبیرخانه قرار دهند.
3- به جز فرایندهای مدیریتی و برنامهریزی معمول که توسط "دبیرخانه ملی مدیریت سرطان" و با هماهنگی مستقیم با معاونین مربوطه صورت میگیرد، "کمیته راهبری" برنامه ملی مدیریت سرطان با حضور معاونان بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع، نایب رئیس کمیته ملی و رئیس دبیرخانه (دبیر کمیته ملی مدیریت سرطان) هر یک تا دو ماه تشکیل و گزارش آن به اینجانب اعلام شود. دعوت سایر معاونان بر اساس نیاز و موضوعات مطروحه در جلسات کمیته راهبری و توسط دبیرخانه صورت گیرد.
4- به منظور ارائه گزارش پیشرفت و استفاده از نظرات سایر معاونان و اعضای "کمیته ملی مدیریت سرطان" به دعوت نایب رئیس کمیته و با حضور اینجانب هر سه تا چهار ماه تشکیل شود».


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.