title
کد خبر: 119721
00
همه پایگاه‌های آمریکاییی در منطقه تحت اشراف و در تیررس ایران+عکس

سحرگاه دیروز پهباد جاسوسی ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هاوک» توسط نیروهای هوا فضای ایران سرنگون شد.

- چنانکه مسئولان ایرانی مکرر گفته اند ایران از شجاعت لازم برای پذیرش مسئولیت اقداماتش برخوردار است. بر این اساس هم بلافاصله و با افتخار جمهوری اسلامی مسئولیت سرنگونی پهباد جاسوسی را عهده دار شد و البته چناکه مکرر اعلام داشته بود سرنوشت‌هایی برای اقدامات مشابه را اعلام کرد

- معنای حرکت امروز ایران این است که اتهاماتی چون مساله الفجیره، بغداد و کشتی‌ها در دریای عمان اتهاماتی واهی باهدف تشکیل و افزایش حجم کارنامه ای موهوم باعنوان خطاهای تهدیدگر امنیت در منطقه برای ایران است. ایران در خصوص اعمال و رفتارش هم سنجیده عمل می‌کند و هم مسئولیت‌پذیر است

پدافندی که امروز پهباد ۲۰۰ میلیونی آمریکا را در استان هرمزگان سرنگون کرد کاملا بومی است و توان مقابله با هواپیماهای تاکتیکی، استراتژیک، بالگرد و موشک‌های کروز در جنگ‌های الکترونیک را دارد. بر این اساس می‌توان گفت ایران در واقع سحرگاه امروز تنها از یکی از "تنگه هایی" که پیشتر وعده داده بود رونمایی کرد.

- پهباد سرنگون شده از یکی از پایگاه‌های آمریکا در خلیج فارس برخواسته و مشغول جاسوسی بوده است. ردگیری، شکار و ساقط کردن آن بدین معناست که کلیه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تحت اشراف اطلاعاتی ایران است.

- دیلی پست نوشته است طی روزهای اخیر ترامپ از مشاورینش خواسته است تا از حجم تهدیدات لفظی و تندگوییهایشان علیه ایران بکاهند اما اینکه اقدام سحرگاه امروز ایران چه تغییراتی در رفتار عملی آمریکا ایجاد کند را باید منتظر ماند و دید.

نقل از العالم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز