title
کد خبر: 118638
00
آمار نگران کننده از مبتلایان به فشار خون در ایران

فشار خون یکی از علائم اصلی حیات است، هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریک‌تر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

به گزارش بهداشت نیوز فشار خون بالا گاهی کشنده بی‌سر و صدا نامیده می‌شود، زیرا تا مراحل انتهایی اکثرا هیچ علامتی ندارد. فشارخون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی که دچار بیماری فشارخون بالاست، به هنگام استراحت نیز فشار خونش بالاتر از حد طبیعی است.

آمار‌های اعلام شده از جمعیت مبتلایان و افراد درگیر با آن زنگ خطر‌ها را به صدا درآورده است، اما از آن بدتر این که بسیاری از افراد به دلیل بی علامت بودن این بیماری، از وجود آن بی‌خبرند و هنگامی از بیماری خود مطلع می‌شوند که متاسفانه کار از کار گذشته است. پیشگیری از این بیماری خاموش با تغییر سبک زندگی ایجاد می‌شود، اما حتی ابتلا به آن درصورتی که زود از وجودش باخبر شویم می‌تواند با دارو مهار و قابل کنترل شود.

منبع : خراسان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز