title
کد خبر: 112241
00
عوارض خطرناک شکسته‌بند‌های محلی

عضو هیئت مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: مراجعه اطفال به شکسته بند‌های محلی عوارضی بسیار زیاد برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز: روشنک مرادی عضو هیئت مدیره انجمن ارتوپدی ایران در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: متاسفانه اطلاعات غلط و ناقص در خصوص درمان شکستگی‌ها و درد‌های عضلانی و مفاصل به مردم ارائه می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه‌ای در این امر دخالت می‌کنند.

وی اظهار داشت: تشخیص طبی و درمانی درد‌های عضلانی و مفاصل باید زیر نظر پزشک انجام شود تا مردم دچار عوارض بیشتر نشوند.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، با بیان اینکه امروز درد دست در زنان بسیار شایع است، اضافه کرد: استفاده زیاد از موبایل، کار‌های خانه، بیماری‌های دیابت و روماتیسم امروزه درد دست را بسیار شایع کرده است و بی حسی و خواب رفتن از علایم آن بوده و باید با مراجعه به پزشک درمان شود.

همچنین رامین زرگرباشی دبیر انجمن ارتوپدی اطفال ایران گفت: مراجعه اطفال به شکسته بند‌های محلی از معضلات اساسی است که عوارض بسیار زیادی را برای کودکان در بزرگسالی ایجاد می‌کند.

شکستگی‌های ساده را جدی بگیرید

وی افزود: برخی از اطفال دچار شکستگی‌های اطراف آرنج، ساعد و مچ دست می‌شوند که ممکن است به ظاهر این شکستگی‌ها ساده باشد، ولی همراه با آسیب‌های عروقی و عصبی است.

زرگرباشی تصریح کرد: متاسفانه در ایران مرکز ترومای اطفال نداریم و باید چنین مرکزی ایجاد شود تا اطفال هنگام شکستگی به مرکز تخصصی در این زمینه مراجعه کنند.

 

منبع: باشکاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز