کد خبر: 71890

بیماران سرطانی از داروهای داخلی راضی نیستند

مسئول انستیتو کانسر البرز گفت: واقعیت این است که داروهای ایرانی به نسبت داروهای مشابه خارجی عوارض بیشتری دارد و بیماران را راضی نمی‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر اسدالله سلیمی در واکنش به مباحثی که از کمبود داروی بیماران سرطانی در استان مطرح می‌شود، ادامه داد: کمبودی در داروها وجود ندارد و فقط پس از تولید برخی داروهای سرطان در داخل، از واردات برندهای خارجی جلوگیری شده است، بنابراین آن برندها دیگر در داروخانه‌ها وجود ندارد و داروهای ایرانی جایگزین آن شده است.
 
وی در خصوص اینکه آیا داروهای ایرانی جایگزین خوبی برای برندهای خارجی بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که داروهای ایرانی به نسبت داروهای مشابه خارجی عوارض بیشتری دارد و بیماران را راضی نمی‌کند.
 
سلیمی ادامه داد: اگرچه تولید دارو در داخل کار بزرگی است اما برای کاهش عوارض جانبی و جلب رضایت بیماران باید فرمولاسیون آنها بهتر شود، در غیر این صورت بیماران تمایل به استفاده از داروهای خارجی دارند.
 
منبع: ایسنا

مرتبط ها