محققان اثر داروی تازهای را روی موشهای آزمایشگاهی چاق بررسی کردهاند که نتایج این بررسی نشان میدهد با وجود زیاد خوردن، دچار اضافه وزن نشدهاند.
به گزارش بهداشت نیوز و بر اساس مقالهای که بتازگی در مجله Biochemical Pharmacology منتشر شده، سلولهای چربی همچنان که بزرگ میشوند، شروع میکنند به بیان بیش از حد متعارف پروتئینی موسوم به نیکوتینامید اِن متیلترنسفر (nicotinamide-N-methyltransferase).
کارکرد این پروتئین (که به گونهای اختصاری NNMT نامیده شده)، همانند ترمزی متابولیک است که سوختوساز سلولهای چربی را کاهش میدهد: هرقدر بیان آن بیشتر باشد، سوزاندن چربی برای سلولها سختتر خواهد شد. به همین دلیل، خوردن بیشتر، سبب اضافه وزن بیشتر هم میشود.
حالا محققان موفق به تهیه دارویی شدهاند که مصرف آن بر این بخش از روند متابولیسم بدن اثر میگذارد و با سد کردن راه NNMT در این روند، به سلولها اجازه میدهد سوختوساز یا متابولیسم بدن را افزایش دهند و از ایجاد چربی چاقکننده جلوگیری کنند.
منبع: سلامت آنلاین