دنیل اندروز نخست وزیر استرالیا اعلام کرد از نیمه شب سه شنبه ساکنان ملبورن بار دیگر می توانند در شعاع 25 کیلومتری خانه های خود با دیگران رفت و آمد کنند.
رستوران ها ، سالن های زیبایی و فروشگاه ها هم می توانند فعالیت خود را آغاز کنند اما سالن های ورزشی هشت نوامبر بازگشایی خواهند شد.
از آن زمان مردم هم می توانند از شعاع 25 کیلومتری منازل خود در ایالت ویکتوریا فراتر بروند.این لغو محدودیت ها پس از ماه ها تدابیر سختگیرانه به ویژه منع آمد و شد شبانه ، ماندن اجباری در خانه و تعطیلی فروشگاه های غیر ضروری صورت می گیرد.
این محدودیت ها از ماه ژوئیه به منظور مهار همه گیری اجرایی شد. در ماه اوت شمار روزانه ابتلا به کووید 19 در این ایالت به بیش از 700 مورد رسید.از آن زمان مرز میان ویکتوریا و دیگر ایالت ها بسته شده است.
خبرگزاری صدا و سیما