title

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: فرآورده لاغری چربی سوز جلبک و بلوبری غیرمجاز بوده و دستور جمع آوری آن صادر شده است.

ادامه مطلب

شاید محبوب‌ترین مکمل، همان ویتامین C باشد که برای جلوگیری از سرماخوردگی یا تسریع بهبودی در زمان بیماری احتقان سر و قفسه سینه مشهور است.

ادامه مطلب

مصرف داروی استامینوفن برای گرمازدگی ممنوع است.

ادامه مطلب

 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید هنوز جان ۱۷۰۰ نفر را در هفته می‌گیرد.

ادامه مطلب

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، صنعت دارو این روز‌ها با کمبود ارز و ریال و قطعی برق واحد‌های تولیدی دست به گریبان است.

ادامه مطلب

در بدن هر انسانی تریلیون‌ها میکروارگانیسم زندگی می‌کند. این میکروارگانیسم‌ها نقش مهمی در عملکردهای بدن و سلامت انسان دارند. همه باکتری‌هایی که ممکن است در بدن انسان وجود داشته باشند برای سلامت او مفید نیستند. اگرچه برخی از انواع میکروب‌ها می‌توانند برای سلامت انسان مضر باشند، اما میکروب‌های مفید مانند پروبیوتیک‌ها به کنترل انواع مضر و از بین بردن آنها نیز کمک می‌کنند.

ادامه مطلب

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، فرآورده‌های دافع حشرات از قبیل انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات با ادعای مشابه فاقد مستندات علمی موثق هستند و بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به بیماری تب دنگی محافظت در برابر نیش پشه آلوده است.

ادامه مطلب

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که تولید داخلی مکمل پاسخگوی نیاز کشور است؛ گفت: طی چند سال اخیر واردات مکمل به صفر رسیده است.

ادامه مطلب

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران روند تجویز داروهای تک نسخه ای در شرایط خاص را تشریح کرد.

ادامه مطلب

موضوع این است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ هیچ تولیدکننده و واردکننده‌ای به دلیل اختلاف بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو نتوانسته است رفع تعهد انجام دهد و ارز دریافت کند و دود این این اختلاف مستقیماً به چشم مردم می‌رود.

ادامه مطلب

همه از افزایش مصرف مکمل‌ها در چند سال اخیر و پرکردن جاهای خالی تغذیه‌ای نشأت‌گرفته از کاهش مواد مغذی در منابع غذایی می‌گویند؛ موضوعی که افزایش مجوزهای صادرشده ازسمت سازمان غذاودارو برای تعدادمکمل‌های تولید داخل هم آن راتایید می‌کند. اما آنچه در این میان مطرح می‌شود این است که این مکمل‌ها تا چه اندازه می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد غذایی طبیعی باشد؟

ادامه مطلب

مطالعه‌ای متشکل از حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر نشان می‌دهد که استفاده از مولتی ویتامین برای کمک به عمر طولانی‌تر، هیچ سودی ندارد.

ادامه مطلب

نتایج یک بررسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نشان داد که مصرف ویتامین «D» اثرات مفیدی بر بهبود BMI و سایر شاخص‌های آنتروپومتریک کودکان دارد.

ادامه مطلب

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران روند تجویز داروهای تک نسخه‌ای (داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی کشور) در شرایط خاص را تشریح کرد.

ادامه مطلب

ممکن است مصرف مولتی‌ویتامین راهی آسان برای بهبود سلامتی شما به نظر برسد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مصرف این مکمل‌ها بدون اینکه پزشک آنها را برای مورد خاصی تجویز کرده باشد، مزیتی برای سلامت افراد ایجاد نمی‌کنند.

ادامه مطلب
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز