title

اضطراب دیابت می‌تواند خطر مشکلات سلامت روان را در میان جوانان مبتلا به دیابت نوع یک افزایش دهد.

ادامه مطلب

برخی زخم‌ها هرگز کهنه نمی‌شوند. این روایت‌ها به ما نشان می‌دهند که چگونه شکاف‌های دوران کودکی می‌توانند به آسیب‌های عمیق در بزرگسالی تبدیل شوند.

ادامه مطلب

اوقات فراغت، دوره تربیت غیررسمی برای دانش‌آموزان است که حتی بیش از تربیت رسمی می‌تواند در تغییر رفتار فرد موثر باشد زیرا فعالیت‌های غیررسمی این دوره غالبا مورد علاقه بچه‌هاست و آن را آزادانه انتخاب می‌کنند.

ادامه مطلب

فصل تابستان و پایان امتحان‌های دانش آموزان که فرا می‌رسد شرکت در کلاس‌های مختلف برای غنی سازی اوقات فراغت به دغدغه اصلی خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

ادامه مطلب

وضعیت روحی و روانی بر تمام ابعاد زندگی افراد تاثیر می گذارد، اما تاثیرگذاری عوامل روحی روانی بر بدن سریع تر اتفاق می افتد، به عنوان مثال با ایجاد ترس ناگهانی ممکن است انسان دچار رنگ پریدگی شود. در صورتی که هیچ غذا یا دارو یا آب و هوایی به این سرعت بر بدن تاثیر نمی گذارد. بروز هر کدام از این حالات عاطفی در حالت تعادل خود در طول زندگی هر فردی قابل انتظار است، اما وقتی از حالت تعادل خارج شده و بیش از حد بروز کند، اثرات مخرب و زیانباری بر جسم به همراه دارد.

ادامه مطلب

پژوهشگران قسمت‌هایی از مغز را که در کنجکاوی انسان دخیل هستند، به صورت دقیق مشخص کردند.

ادامه مطلب

نه گفتن به کودکان همیشه هم کار درستی نیست. به جای انکار، روش‌های بازدارنده یا تنبیه می‌توانید از راه‌های دیگری برای رد خواسته‌ها یا رفتارهای فرزندانتان استفاده کنید.

ادامه مطلب

از لحظه‌ای که صحبت کردن را یاد می‌گیریم، صداقت و امکان دروغ گفتن را نیز یاد می‌گیریم.

ادامه مطلب

هوش عاطفی توانایی برای درک و مدیریت احساسات خود و همچنین ارتباط با احساسات دیگران و پاسخ به آنها، بسیار مهم است. این چیزی است که روابط ما را تعریف می کند، تصمیمات ما را هدایت می کند و تعیین می کند که چگونه در جهان حرکت کنیم.

ادامه مطلب

پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند منجر به تغییراتی در مغز شود و این تغییرات مغزی ممکن است با افسردگی و اضطراب همراه باشد.

ادامه مطلب

یک روانشناس تربیتی گفت: ارتباط واقعی و فیزیکی یکی از نیازهای اساسی انسان‌هاست، اما از آنجایی که تعارضات و فقدان مهارت‌های ارتباطی یک فرد در فضای مجازی آشکار نمی‌شود، برای همین فضای مجازی روی این ایرادات ارتباطی سرپوش گذاشته و فرد به جای گفتگوی فیزیکی از این فضا استفاده می‌کند.

ادامه مطلب

آیا تاکنون متوجه شده‌اید که زیاد رویاپردازی می‌کنید؟ یا اینکه اغلب تنبل هستید و تمایل دارید از زیر انجام کارها در بروید؟ در این صورت ممکن است به «سندرم عدم تعهد شناختی» یا CDS مبتلا باشید.

ادامه مطلب

تنهایی فقط این نیست که کسی دوروبرتان نباشد. بعضی از افراد بدون دیگران و با خودشان هم خوشحال‌اند. ربطی به این هم ندارد که چقدر دوست و آشنا داشته باشید یا هر چند وقت یکبار همدیگر را ببینید. چیزی که مهم است داشتن ارتباطات قوی است. آنهایی که ارتباطات قوی و مؤثر با دیگران دارند، شادتر و سالم‌تر و خلاق‌ترند.

ادامه مطلب

آیا برایتان پیش آمده است که خود را سر جلسه امتحان مقابل برگه سوالات ببینید و جواب هیچ‌کدام از سوال‌ها را ندانید و یادتان هم نیاید که چطور از این جلسه سر در آورده‌اید و بعد ناگهان از خواب بیدار شوید و وحشت‌زده با خود نجوا کنید: دوباره این کابوس را دیدم.

ادامه مطلب

تحقیقات نشان داده که که فرو خوردن بغض و گریعه نکردن، ارتباط مستقیمی با افزایش فشارخون، بروز یا تشدید اختلالات قلبی و عروقی، ترشح هورمون کورتیزول و افزایش استرس، ضعف سیستم ایمنی، تشدید سردردهای میگرنی، بروز مشکلات گوارشی مثل زخم معده، سندروم روده تحریک‌پذیر و سوءهاضمه و به هم خوردن الگوی خواب دارد.

ادامه مطلب
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز