title
کد خبر: 262244
00
نخستین جراحی اصلاح کجی ستون فقرات کودک 7 ساله در این بیمارستان با موفقیت انجام شد

نخستین جراحی موفقیت آمیز درمان بیماری congenital kyphosis (کیفوز مادرزادی) در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد.  

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فرهاد ابوالحسن چوبدار رئیس این مرکز درمانی با بیان این مطلب عنوان کرد: انجام این جراحی موفق برای نخستین بار در این مرکز درمانی انجام شده است، این جراحی سنگین از سوی محدود پزشکان فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات با صرف هزینه های بسیار سنگین صورت می پذیرد که اکنون در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) با هزینه دولتی و با موفقیت از طرف پزشک جوان و حاذق، دکتر اشرافی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، فلوشیپ جراحی ستون مغز و اعصاب کودکان انجام شده است.

وی همچنین از دکتر اشرافی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، دکتر طاهره چاووشی متخصص بیهوشی، امیدی و شمس کارشناس اتاق عمل، رنجبر و مهرعلیان کارشناس بیهوشی و همکاران بخش جراحی و سایر همکاران برای این عمل جراحی خاص و سنگین قدردانی کرد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفتنی است، نخستین جراحی موفقیت آمیز بیماری کیفوز مادرزادی بر روی یک کودک 7 ساله ای که با مشکل مادرزادی اختلال در تشکیل مهره‌ 12 ستون فقرات که دچار ایجاد قوز کمری شدید بود و به دلیل مراجعه دیرهنگام دچار ضعف در اندام تحتانی و اختلال ادراری و مدفوعی شده بود پس از طی مراحل تشخیصی، طی جراحی 7 ساعته از سوی دکتر مرتضی اشرافی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، به صورت کامل و قطعی درمان شد و اکنون با حال عمومی خوب در این بیمارستان تحت نظر است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز