title
کد خبر: 257505
00
قبل از دور ریختن دارو این نکات رعایت کنید

سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با تاکید بر خطر ساز بودن بالقوه دارو به مردم توصیه کرد قبل از  دور ریختن دارو، روش امحاء آنرا در بروشور بخوانند.

به گزارش بهداشت نیوز، سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو  با تاکید بر زباله نبودن دارو در خصوص روش های پاکسازی قفسه های دارویی و داروهای موجود در خانه و امحاء داروهای غیر قابل مصرف و دور ریختنی بویژه به نکات قابل توجهی اشاره کرد. 

دکتر راضیه کشاورز ملکی در خصوص روش های امحاء داروهای غیرقابل استفاده و داروهای تاریخ گذشته در منازل ابتدا مطالعه دقیق برچسب و یا بروشور داروها را توصیه کرد و گفت: چنانچه شرکت سازنده دارو، روشی را برای معدوم سازی دارو روی بسته بندی آن ذکر کرده باشد، باید بر آن اساس آن عمل کرد.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها روند مشخصی برای بازگرداندن دارو وجود دارد ولی از آنجاکه در کشور ما هنوز این سیستم برقرار نشده است، توصیه می شود تنها داروهایی که در لیست مجاز قرار دارند، در فاضلاب ریخته شود چرا که این داروها بالقوه خطرساز بوده و در صورت استفاده نامناسب تصادفی یا عمدی می‌توانند حتی با یک دوز عوارض جدی و یا مرگ را به دنبال داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز