title
کد خبر: 254386
00
برخی گیاهان زینتی میتوانند موجب مسمومیت کودکان شوند

فلوشیپ سم شناسی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه، علوم پزشکی مشهد با اشاره به عوامل مختلف ایجاد مسمومیت در کودکان گفت: شربت های دارویی، جَوَنده کش ها و برخی از انواع گیاهان زینتی می تواند موجب مسمومیت در کودکان شود و بر همین اساس ضروری است که این قبیل مواد را از دسترس آنها دور کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی قاسمی طوسی توجه و کنترل رفتارهای کودکان، به ویژه اطفال حدود یکسال و بیشتر از یکسال را بمنظور محافظت آنها در برابر عوامل مسمومیت زا مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: کودکانی که تازه شروع به راه رفتن می کنند، با کنجکاوی می خواهند، هر چیزی را به دست آورند که متأسفانه در این مواقع ممکن است مسمومیت هایی را در مورد آنها شاهد باشیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه، علوم پزشکی مشهد افزود: مسمومیت های شایعی که در این گروه سنی زیاد به چشم می خورد، قرار دادن شربت متادون در یخچال که به اشتباه در آنجا نگهداری شده و با مصرف آن توسط کودک، منجر به مشکلات تنفسی او می شود. همچنین شربت آهن، قطره های آهن و استامینوفن، قطره ویتامین AD که ممکن است کودک با کنجکاوی در آن را باز کرده و با مصرف آن دچار مسمومیت می شود.

دکتر قاسمی طوسی ، همچنین با بیان اینکه گیاهان تزئینی می توانند، موجب مسمومیت اطفال شوند افزود: گیاهان آپارتمانی که ممکن است به عنوان گیاه تزیینی در منزل و آپارتمان خود داشته باشیم، خوردن  برگ های بعضی از این گیاهان می تواند باعث مسمومیت های خیلی شدید در اطفال شود. همچنین جَوَنده کُش ها ( که برای از بین بردن موش، سنجاب و... بکار می رود) که با شکل و ظاهر چوب شور موجود و دارای رنگ های زیبایی هستند کودک را متمایل به سمت خود می کند و با خوردن آنها، کودک ممکن است با خونریزی گوارشی و مشکلات دیگر مواجه شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز