title
کد خبر: 253561
00
با این ۵ عادت ساده پیری را به تعویق بیاندازید

مراقبت از سلامت بدن با فعالیت جسمی، انتخاب غذای سالم، خواب کافی و ... عاداتی هستند که از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. حتی با رعایت این عادات می‌توانید دوران کهنسالی سالم‌تری را هم تجربه کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، معمولاً دو ماه طول می‌کشد تا یک رفتار به عادت روزمره تبدیل شود، بنابراین توصیه می‌شود برای ایجاد یک عادت حداقل یک ماه زمان صرف کنید. عاداتی وجود دارند که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید سالم‌تر زندگی کنید و دیرتر پیر شوید.

پنج عادت اصلی که روند پیری را به تعویق می‌اندازند، عبارتند از:

۱) از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید
اینکه متخصصان پوست همیشه اصرار بر استفاده از ضدآفتاب دارند، یک علت آن به تعویق انداختن روند پیری پوست است. ضد آفتاب و سایر اقدامات محافظتی در برابر آفتاب مانند استفاه از عینک آفتابی و کلاه نه تنها به پیشگیری از سرطان پوست کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند از پوست در برابر پیری زودرس محافظت کنند.

۲) به اندازه کافی شب بخوابید
خواب کافی (۷ الی ۹ ساعت) می‌تواند بهترین راه محافظت در برابر برخی از شایع‌ترین بیماری‌هایی باشد که با افزایش سن به وجود می‌آیند. استراحت شبانه خوب نه تنها احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سکته و چاقی را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند التهاب را کاهش داده و توانایی مغز را برای تمرکز و تمرکز بهبود بخشد.

۳) روزانه یک لیتر آب بنوشید
نوشیدن یک الی دو لیتر آب در طول روز، بدن را هیدراته نگه می‌دارد، سطح انرژی را حفظ می‌کند و سیستم گوارش را نظم می‌بخشد.

۴) رژیم غذایی متعادل داشته باشید
مصرف بیش از حد قند و غذا‌های فرآوری‌شده، علاوه بر ایجاد چاقی، سرطان و سایر بیماری‌ها، می‌تواند روند پیری پوست را تسریع کند و باعث چین و چروک شود. غذا‌های فرآوری‌شده و خوراکی‌های شیرین را کمتر مصرف کنید و مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهید.

۵) ورزش کنید
سه ساعت ورزش متوسط در هفته یا یک و نیم ساعت ورزش شدید، برای محافظت از بدن در برابر کلسترول بالا، دیابت، زوال عقل و مشکلات جسمی توصیه می‌شود. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی یا دویدن به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کنند. هم‌چنین تمرین با وزنه نیز می‌تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد، به خواب کمک کند و التهاب را به حداقل برساند.

منبع: خبرآنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز