title
کد خبر: 252610
00
تصاویری از اجرای طرح بیمارستان عروسکی در یک دبیرستان در سبزوار

طرح بیمارستان عروسکی با همت اعضای انجمن علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و همکاری مجمع خیرین سلامت و اداره آموزش و پرورش با حضور بیش از 300 دانش آموز در رده سنی 4 تا 10 سال به صورت پایلوت در دبیرستان نمونه نرجس اجرا شد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مفدا دکتر لطفی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه در این باره گفت: این طرح برای نخستین بار در سبزوار و با نگاهی به آینده با هدف از بین بردن ترس کودکان در برخورد با کادر درمان و آشنایی دانش آموزان با مفهوم پیشگیری بهتر از درمان توسط انجمن علمی پزشکی اجرائی شده است.

در ادامه دکتر سنا جعفرلو مسئول پروژه بیمارستان عروسکی نیز در توضیحات بیشتر اظهار داشت: این طرح نمایشی از فرآیندهای درمانی است که بر روی عروسک خرسی و توسط کودکان بر روی عروسک‌ها انجام می‌شود. در این برنامه کودکان علاوه بر آشنایی با روش های مختلف پزشکی و آگاهی از اقدامات درمانی، بدون ترس با کادر درمان ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود: این پروژه شامل 12 ایستگاه مرتبط با مسائل مهم سلامت از جمله ایستگاه شرح حال، معاینه، درمان، جراحی، داروخانه، آناتومی، دهان و دندان، تغذیه سالم، بهداشت دهان و دندان، تماس به موقع با اورژانس، شست و شوی درست دست‌ها می باشد که کودکان با در دست داشتن عروسک خرسی در نقش پدر یا مادر عروسک خود را به غرفه مخصوص برده تا مشکل آن برطرف شود. بدین طریق مشکل ارائه خدمات درمانی به کودکان که معمولا از پزشک و محیط های درمانی ترس دارند از این طریق تاحدودی برطرف می شود.

دکتر جعفرلو در پایان اظهار داشت: همچنین در کنار ایستگاه های درمانی، غرفه برای والدین کودکان پیش بینی شده که آنها با مسائل مهم سلامت جسمی و روانی کودکان و مهارت های فرزند پروری آشنا می شوند.

اجرای طرح بیمارستان عروسکی در سبزوار

اجرای طرح بیمارستان عروسکی در سبزوار

اجرای طرح بیمارستان عروسکی در سبزوار

اجرای طرح بیمارستان عروسکی در سبزوار

اجرای طرح بیمارستان عروسکی در سبزوار

اجرای طرح بیمارستان عروسکی در سبزوار


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز