title
کد خبر: 252381
00
معلمان نقشی کلیدی در آموزش سبک زندگی سالم به دانش‌آموزان دارند

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین مکان برای یادگیری موارد مفید در حوزه سلامت مدرسه بوده و معتقدیم که معلمان نقشی کلیدی در آموزش دانش‌آموزان خود در خصوص تغذیه سالم و مصرف روزانه و مستمر شیر دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر زهرا اباصلتی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا است برنامه شیر مدرسه بوده و طبق این برنامه هفته‌ای 2 نوبت شیر رایگان به کودکان دبستانی در حال تحصیل اهدا می‌شود.
وی اضافه کرد: طرح توزیع رایگان شیر در مدارس می‌تواند از پوکی استخوان و کاهش متوسط قد دانش‌آموزان، پوسیدگی دندان، کاهش حافظه و کاهش ابتلا به سرطان جلوگیری کند و سبب تقویت پوست و مو، افزایش حجم ماهیچه و کاهش استرس شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه دانتشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اهمیت مصرف شیر برای کودکان و نوجوانان در تغذیه این گروه سنی تا اندازه‌ای است که آخرین چهارشنبه ماه سپتامبر هر سال از سوی سازمان جهانی غذا (فائو)، روز جهانی شیر مدرسه نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این نامگذاری به این دلیل بوده تا دانش‌آموزان بتوانند در محیط و در کلاس‌های درس این کمبود مهم تغذیه‌ای را جبران کنند و معتقدیم که معلمان نقشی کلیدی در آموزش دانش‌آموزان خود در خصوص تغذیه سالم و مصرف روزانه و مستمر شیر دارند.

دکتر اباصلتی تصریح کرد: همچنین ما از والدین هم می‌خواهیم که مصرف شیر را با توجه اهمیت به این موضوع در برنامه غذایی روزانه خودشان و فرزندانشان قرار دهند و از شیر به عنوان یک تغذیه مفید و سالم به‌صورت مستمر در برنامه غذایی روزانه‌شان استفاده نمایند تا ضمن برخورداری از یک رشد مناسب در این حوزه و همچنین بالا رفتن سرانه مصرف شیر و  نیز کاهش کمبود کلسیم، از ابتلا به بیماری‌های قلب، فشار خون، دیابت، سرطان و غیره جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: باید با همکاری رسانه‌ها فرهنگ‌سازی خوبی در بحث مصرف شیر به‌صورت روزانه و مستمر در میان تمامی خانواده‌ها شکل بگیرد و هرچه قدر که بیشتر در این زمینه کار شود به همان نسبت و حتی بیشتر از بروز بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز