title
کد خبر: 251501
00
دکتر عین اللهی در نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی در ژنو سخنرانی می‌کند

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل در هشتمین نشست کارگروه کمک های بشردوستانه بین المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت (WHO) خبر داده که از سوی ۱۵ کشور درخواستی برای برگزاری نشست اضطراری برای فلسطین دریافت کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمدحسین نیکنام در این نشست که با حضور دکتر حبیب زاده، رییس مرکز امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری و نمایندگان بخش های مختلف سلامت برگزار شد، با اعلام این خبر، افزود: نشست سازمان جهانی بهداشت با رایزنی قطر و با حضور فرستاده کشور فلسطین و همچنین سخنرانی وزیر بهداشت، جمهوری اسلامی ایران فردا 19 آذرماه در ژنو برگزار می شود.

وی ادامه داد: به تازگی مقالات علمی با موضوع جنایات رژیم کودک کش اسرائیل از سوی اعضای هیات علمی در مجلات علمی پزشکی ارائه شده و این رویکرد سهم بسزایی در تبیین عمق جنایات انجام گرفته در فلسطین در بین نخبگان و متخصصان نظام سلامت دارد.

حبیب زاده، رئیس مرکز امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری با اشاره به همراهی معاونت حقوقی دولت با برنامه های وزارت بهداشت و نقش تشکل های مردمی نظام سلامت در بین نهادهای بین المللی، یادآور شد: جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله وسیع به مراکز و نیروهای بهداشتی و درمانی غزه در عرف حقوق بین الملل یک اتفاق بی سابقه است و بخش های مختلف این جنایات هنوز برای افکار عمومی و نخبگان و متخصصین کشورهای اسلامی، تبیین نشده است.

وی گفت: مطالبه حقوقی اعمال ماده 99 منشور سازمان ملل و مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه برای پیگیری محکومیت این اقدامات در مجامع بین المللی می تواند به اقدام فراگیر نهادهای مردمی در کشورهای مستقل تبدیل بشود.

نماینده معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز از اختصاص و اطلاع رسانی شماره حساب متمرکز برای جمع آوری کمک های نقدی اعضای هیات علمی، کارکنان و بخش های مختلف نظام سلامت برای کمک به درمان مجروحین و احیای زیرساخت های بهداشتی و درمانی فلسطین خبر داد.

در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری حقوقی و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در مجامع بین المللی، شکوائیه 200 تشکل مردم نهاد نظام سلامت و انجمن علمی گروه پزشکی در مراجع بین المللی با هدف محکومیت جنایات رژیم اسرائیل بر علیه مردم مظلوم غزه در حمله به مراکز درمانی و شهادت بیش از 200 نفر از همکاران درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که امروز در اداره کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت برگزار شد، نمایندگانی از اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، گروه های دارویی، سازمان انتقال خون و سازمان اورژانس کشور، بسیج جامعه پزشکی و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، معاونت های توسعه مدیریت، بهداشت، درمان، سازمان غذا و دارو و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت داشتند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز