title
کد خبر: 251349
00
اطلاعات دارویی| با کپسول نوافن آشنا شوید

نوافن یک داروی مسکن است که در واقع ترکیبی از استامینوفن ۳۲۵ میلی گرم، ایبوپروفن ۲۰۰ میلی گرم و کافئین ۴۰ میلی گرم را تشکیل می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، قرص نوافن دارویی است که شامل سه ماده فعال استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین است. استامینوفن یک مسکن درد و کاهنده تب بوده و ایبوپروفن نیز یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) است. همچنین کافئین موجود در این دارو به عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند. این ترکیب به منظور ایجاد تسکین سریع و موثر درد، تب و التهاب تجویز می‌شود.

اشکال دارویی و نام های تجاری نوافن
ترکیب استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین در اشکال دارویی مختلف از جمله قرص و کپسول نوافن موجود است. شربت نوافن برای اطفال نیز موجود است. دوز برندهای مختلف این دارو معمولا یکسان است. با این حال مهم است بر اساس دوز مصرفی و نیازهای فردی، برند مناسب را انتخاب کنید. نوافن یکی از برندهایی است که برای این ترکیب در بازار وجود دارد. سایر برندها شامل پینوا، رهافن، رلیفن، مگافن و آریافن است. تفاو‌ت مگافن و نوافن یا سایر برندهای این ترکیب دارویی فقط در شرکت تولیدکننده آن‌ها بوده و ماده دارویی همه‌شان یکی است.

کاربردها و نحوه عملکرد نوافن
این دارو معمولاً برای کاهش علائم مرتبط با انواع سردردها از جمله میگرن، درد عضلانی، درد پشت، التهاب مفاصل و آسیب‌های کوچک استفاده می‌شود. نوافن برای دندان درد نیز استفاده می‌شود و در کاهش تب و تسکین موقت علائم سرماخوردگی و آنفولانزا موثر است. قرص نوافن برای کمردرد نیز کاربرد فراوانی دارد. البته تسکین کمردرد در برخی موارد نیاز به قرص‌های مسکن قوی‌تری دارد. همچنین از جمله بهترین مسکن برای درد قاعدگی، نوافن است. هر ماده فعال در این ترکیب دارویی به روشی منحصر به فرد برای تسکین درد عمل می‌کند. استامینوفن با مهار تولید پروستاگلاندین‌ها که مسئول انتقال سیگنال‌های درد و ایجاد تب هستند، عمل می‌کند. ایبوپروفن به طور معکوس با مهار تولید پروستاگلاندین‌ها، التهاب را کاهش داده و در نتیجه درد و تورم را تسکین می‌دهد. کافئین به عنوان یک محرک عمل کرده و اثرات استامینوفن و ایبوپروفن را تقویت می‌کند. در نتیجه تسکین درد سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این دارو به عنوان درمان بیماری‌ها از جمله درمان فیبروم رحم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بیشتر برای تسکین علائم کاربرد دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز