title
کد خبر: 251307
00
طول عمر؛ ارمغان غذای سالم خانگی

متخصصان رابطه‌ مستقیم افزایش بیماری‌های غیر واگیر را با رژیم غذایی تایید کرده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، سیاست‌گذاران و متخصصان حوزه تغذیه با نگرانیِ عمیق به کاهش مهارت‌های آشپزی می‌نگرند.

این نگرانی از آن‌جا نشأت می‌گیرد که رابطه‌ای مستقیم با افزایش بیماری‌های غیر واگیر، مرتبط با رژیم غذایی وجود دارد.

مطالعات نویدبخش نشان داده‌اند که پخت و پز خانگی و آماده‌سازی غذا در خانه، احتمالاً کلید یک رژیم غذایی سالم‌تر و در نتیجه، طول عمر بیشتر است.

در مقایسه با غذاهای آماده که سرشار از کالری، نمک و شکر هستند و بر سلامت ما تأثیر منفی می‌گذارند، غذاهای خانگی با استفاده از مواد اولیۀ تازه و روش‌های پخت سالم‌تر، خطر بیماری‌هایی نظیر قلبی، دیابت، سرطان و فشار خون بالا را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، با مصرف غذای خانگی، رعایت تعادل در مصرف درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها، توجه به حساسیت‌های غذایی و مصرف حجم کمتر غذا، امکان‌پذیرتر می‌شود.

یک مطالعه کوهورت در سال ۲۰۱۷، ارتباط مستقیم بین مصرف غذای خانگی و کاهش بیماری‌های قلبیِ متابولیکی را آشکار کرد. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که خوردنِ غذاهای خانگی، به طور مکرر، با پیروی بیشتر از رژیم‌های کنترل فشار و چربی خون و رژیم‌های مدیترانه‌ای، مصرف میوه و سبزیجاتِ بیشتر و سطوح بالاتر ویتامین C همراه است.

افرادی که بیش از پنج‌ بار در هفته غذاهای خانگی می‌خورند، به طور متوسط روزانه ۶۲.۳ گرم میوه و ۹۷.۸ گرم سبزیجاتِ بیشتری مصرف می‌کنند. همچنین، مصرف مکررِ غذا‌های خانگی، با احتمال بیشتری از داشتن تناسب وزن و درصد طبیعیِ چربیِ بدن همراه بوده است. افرادی که بیش از پنج‌ بار در هفته به این سبک غذا می‌خورند، احتمال اضافه وزن و درصد چربیِ اضافی بدنشان به ترتیب ۲۸ و ۲۴ درصد کاهش می‌یابد. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز