title
کد خبر: 251136
00
غربالگری دیابت در پیشگیری، شناسایی و کنترل این بیماری مؤثر است

رییس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: غربالگری رایگان دیابت، فشار خون و قند خون برای تمامی افراد بالای 18 سال با هدف پیشگیری، شناسایی و کنترل دیابت انجام می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بابک اقبالی اظهار کرد: مهمترین نشانه دیابت بی‌علامت بودن آن است، این بیماری در مرحله اول هیچ علامتی ندارد و ما با انجام یک غربالگری و یا آزمایش قند خون ساده می‌توانیم از وضعیت سلامت یا بیماری‌مان مطلع شویم و در صورتی که مبتلا به دیابت بودیم با کنترل این بیماری از بروز عوارض آن جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از کارهای مؤثری که امسال در جهت پیشگیری از دیابت و آسیب‌های ‌ناشی از این بیماری صورت گرفته اجرای پویش سلامت از 20 آبان تا 15 دی بوده، برنامه‌ای که برای گروه سنی بالای 18 سال اجرا می‌شود و تعداد این گروه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد 3 میلیون و 700 هزار نفر هستند.

رییس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این برنامه غربالگری رایگان دیابت، فشار خون و قند خون برای تمامی افراد بالای 18 سال انجام می‌شود و از این افراد می‌خواهیم که جهت انجام غربالگری‌شان به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت به محل سکونت یا کار خود مراجعه نمایند.

دکتر اقبالی در پایان گفت: ما برای کنترل بیماری دیابت توصیه بر تغذیه سالم، ورزش منظم، مصرف منظم داروهای دیابتی یا انسولینی، کاهش وزن و کنترل منظم سطح قند خون تأکید داریم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز