title
کد خبر: 250795
00
مرمت و عایق‌کاری پل شهرستان روی رودخانه زاینده رود + عکس

 پل شهرستان یا پل جی یا پل جسر حسین، قدیمی‌ترین پل اصفهان روی رودخانه زاینده رود است. این شاهکار معماری با ۱۰۵ متر طول و عرض پنج متر در سال ۱۳۴۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

عایق‌کاری عرشه پل باستانی شهرستان در اصفهان که با هدف مرمت این سازه انجام شده است، در این عملیات، مرمت‌های غیر اصولی را که طی ۵۰ - ۶۰ سال اخیر روی عرشه پل شده بود مانند لایه‌های ناهمگون بتن و سیمان را جمع‌آوری کردند و پس از آن متوجه شدند روی سقف دهانه‌های آجری طبقات زیرین پل نیز نم و رطوبت وجود دارد که این ناشی از شکاف‌های مرمت‌های گذشته اتفاق افتاده بود. برای عایق بندی روی پل و جلوگیری از نفوذ آب مانند نزولات آسمانی به سقف لایه‌های زیرین پل، از قیر و گونی استفاده کردند که از مصالح نسبتاً قدیمی و مربوط به ۱۵۰ سال اخیر است و ایزوگام و آسفالت نیست.پس از خشک شدن عایق بندی روی پل، در همین هفته مرحله آخر عملیات مرمت آغاز و پل سنگ فرش می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز