title
کد خبر: 250747
00
تصویری قدیمی و تلخ از یک گوریل شکار شده!

آتیلیو گاتی (Attilio Gatti) جهانگرد، نویسنده، عکاس و مستندساز ایتالیایی بود که در اوایل قرن بیستم سفرهای متعددی به قارۀ آفریقا انجام داد و از اقوام گوناگون، سنت‌ها و طبیعت آنجا عکاسی کرد.​

به گزارش بهداشت نیوز،  آتیلیو گاتی (Attilio Gatti) جهانگرد، نویسنده، عکاس و مستندساز ایتالیایی بود که در اوایل قرن بیستم سفرهای متعددی به قارۀ آفریقا انجام داد و از اقوام گوناگون، سنت‌ها و طبیعت آنجا عکاسی کرد.​


گاتی از سال ۱۹۲۲ به بعد ۱۳ بار به آفریقا سفر کرد که در برخی از این سفرها همسرش نیز با او همراه بود. او اولین اروپایی بود که توانست برخی حیوانات خاص آفریقایی مانند بزهای اوکاپی و بونگو را ببیند. عکس‌ها و فیلم‌های او تصویری جالب‌توجه از زندگی مردم آفریقا در دهه‌های نخست قرن بیستم را به ما نشان می‌دهد.

تصویری که در اینجا ملاحظه می‌کنید، شاید مشهورترین عکس گاتی باشد؛ این عکس در سال ۱۹۳۰ گرفته شده و گاتی را به همراه دو فرد بومی و یک گوریل شکار شده نشان می‌دهد. با اینکه شاید ظاهر این عکس تا اندازه‌ای بامزه به نظر برسد اما واقعیت آن بیشتر دردناک و غم‌انگیز است؛ واقعیتی که استعمار و نابودی منابع طبیعی سایر ملت‌ها بخشی از آن است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
Masoud
1402/09/08 - 20:080 0
من نمیفهمم این که دو تا بومی یه گوریلو شکار کردن چه ربطی به استعمار داره؟
اینستاگرام بهداشت نیوز