title
کد خبر: 249687
00
برگزاری کمیته بهبود کیفیت و سلامت نان

کمیته بهبود کیفیت و سلامت نان با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان دستگاه های ذیربط در وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، کمیته بهبود کیفیت و سلامت نان با حضور دکتر اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان دستگاه های ذیربط در وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر مطلق در این جلسه با توجه به تصویب سند دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این سند تاکید ویژه ای به آن شده است " نان کامل " و " غذای سالم " است که باید به درستی اجرا شود و تمامی دستگاه ها وظیفه دارند در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: برای اجرای برنامه " نان کامل " شیوه نامه ای در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با مشارکت تمامی ذینقشان تهیه و نهایی شد و به دستگاه های اجرائی ذیربط ابلاغ خواهد شد که دستگاه های مرتبط باید تلاش کنند  تا الزامات این شیوه نامه به درستی انجام شود.

دکتر مطلق ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 400 کارخانه آرد در کشور وجود دارد باید تا پایان سالجاری حداقل یک کارخانه در هر استان باید آرد کامل تولید نماید.

وی همچنین ادامه داد:82 هزار نانوایی در کشور وجود دارد که به تدریج این نانوایی ها اقدام به تولید نان کامل طبق ضوابط  وزارت بهداشت و شیوه نامه ای که تهیه شده است اقدام خواهند کرد.

گفتنی است  در این جلسه که روز سه شنبه 23 آبان برگزار شد، نمایندگانی از دستگاه های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، کارشناسان بهداشت محیط، نماینده اتحادیه نانوایان و نماینده کانون صنفی صنایع آرد ایران حضور داشتند که پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در جهت هر چه بهتر اجرای برنامه "آرد کامل " و " نان کامل " بیان کردند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز