title
کد خبر: 247399
00
نجات جان 8 بیمار با اهدای عضو جوان 34 ساله در این استان

"محمد علیمحمدی" جوان ۳۴ ساله اراکی که به دنبال سانحه تصادف در پنجم مهرماه به دلیل شدت آسیب، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اعضای بدنش اهدا شد و به چندین نفر جان دوباره بخشید.

به گزارش بهداشت نیوز، سمیه قادری، هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه هر انسانی می تواند با اهدا عضو خود، جان ۸ نفر را  با اعضا اصلی و ۵۳ نفر را با نسوج؛ نجات دهد؛ گفت: سالیانه هزاران نفر منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند.
وی تصریح کرد: در هر ۲ ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می دهد و در هر ده دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می شود.
بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، قادری، ضمن قدردانی از خانواده زنده یاد "محمد علیمحمدی" ادامه داد: اعضای بدن این جوان شامل قلب، کبد و کلیه ها جانبخش چند بیمار نیازمند پیوند شده و به انتظار رنج آور آن ها پایان داده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز