title
کد خبر: 246550
00
شیوع هپاتیت‌های B و C در این استان افزایش یافته است

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین در نشست با کارشناسان هپاتیت شهرستان‌ها گفت: شیوع هپاتیت‌های B و C در استان قزوین افزایش یافته است

به گزارش بهداشت نیوز و به گفته دکتر بهزاد نجف‌پور، میزان بروز سالیانه هپاتیت B در استان قزوین در سال1401،  10.3 در 100 هزار تَن و هپاتیت C 8.5 در 100 هزار تَن است که این روند نسبت به سال‌های شیوع همه‌گیری ویروس کرونا افزایش داشته است.

وی اذعان کرد که میزان بروز سالیانه هپاتیت B در استان قزوین در سال 1399،  7.4 و در سال 1400، 7.8 در 100 هزار تَن و هپاتیت C نیز در سال‌های 1399 و 1400 به ترتیب 3.4 و 5.1 در 100 هزار تَن است. دکتر نجف‌پور اضافه کرد که گزارش‌های دریافتی نیز از آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته، تقویت شده است.  

قرار گرفتن در بین پنج استان برتر کشور
کارشناس ایدز و هپاتیت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین تصریح کرد: در سال 1401 استان قزوین در شناسایی بیماران هپاتیت B و   Cجز پنج استان برتر کشور بود و این مرهون زحمات پزشکان و کارشناسان پُر تلاش استان در عرصه سلامت است.

سعید زارعی تاکید کرد:  برای رسیدن به حذف هپاتیت تا سال 2023 علاوه‌بر افزایش واکسیناسیون معمول هپاتیت B کودکان و گروه‌های هدف، مانند: افراد مبتلا به دیابت، افراد در حال دیالیز، افراد دارای سوء مصرف مواد، افراد دارای رفتار پُرخطر جنسی و آرایشگران، باید شناسایی بیماران تقویت شود و 100 درصد بیماران، تحت درمان دارویی رایگان قرار گیرند که متآسفانه به علت عدم مراجعه، 50 درصد بیماران تحت درمان قرار نمی گیرند.

شایان ذکر است، در پایان این نشست، پس از بحث و گفت و گو در راستای تقویت برنامه، زارعی از کارشناسان هپاتیت شهرستان‌ها خواست که درمان بیماران هپاتیت را در اولویت اهداف استراتژیک خود قرار دهند و همه تلاش خود را به منظور هدایت بیماران برای درمان انجام دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز