title
کد خبر: 246448
00
 علائم و نشانه‌های بیماری آلزایمر که باورکردنی نیست + اینفوگرافیک

۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰شهریور ماه، روز جهانی آلزایمر است. این روز فرصتی جهانی برای افزایش آگاهی، آموزش و جلوگیری از ابتلا به زوال عقل یا اختلال شناخت و حافظه بوجود می‌آورد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مفدا، آلزایمر یک بیماری زوال عصبی است که معمولاً به کندی آغاز می‌شود و به تدریج رو به وخامت می‌رود.آلزایمر علت بروز ۶۰ تا ۷۰٪ موارد دمانس(خِرَدسودگی یا سالخوردگی عقل) است.

رایج‌ترین علامت ابتدایی این بیماری، اختلال در حافظه کوتاه‌مدت و مشکل در به یاد آوردن اتفاقات اخیر است. با پیشرفت بیماری آلزایمر، علائم آن می‌تواند شامل موارد زیر باشد: -مشکل در انجام وظایف شخصی -مشکل در حل مسائل -گم کردن زمان و مکان -ضعف در قضاوت -ضعف در حافظه -ضعف در شناخت تصاویر -احساسات بی دلیل -مشکل در تلفظ کلمات -دوری از اجتماع -نوسان خلقی -از دست دادن انگیزه -توهم، هذیان و سوءظن -پرخاشگری و خشونت.

اکنون راهی برای توقف یا جلوگیری از پیشرفت این بیماری شناخته نشده اما برخی درمان‌ها به بهبود علائم بیماری کمک می‌کنند.بیماران آلزایمر تا حد زیادی متکی به کمک دیگران می‌شوند و بار روانی جسمی و روانی سنگینی به مراقب آنها تحمیل می‌شود.

داشتن برنامه ورزشی می‌تواند در بهبود فعالیت‌های روزمره بیمار مفید باشد. مشکلات رفتاری یا روان‌پریشی ناشی از دمانس اغلب با داروهای ضدروان‌پریشی مداوا می‌شود اما استفاده از این داروها اغلب توصیه نمی‌شود زیرا فایده چندانی نداشته و ریسک مرگ زودرس را نیز افزایش می‌دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز