title
کد خبر: 246275
00
یک اسید چرب بسیار مفید برای دختران

قاعدگی دردناک(دیسمنوره)، شایع‌ترین بیماری بانوان در سنین باروری است. ازطرفی اسید چرب اولئوئیل اتانول آمید، یک اسید چرب فعال زیستی است که در طیف وسیعی از فرآیندهای بدن ازجمله تعادل انرژی، التهاب و استرس اکسیداتیو نقش دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، قاعدگی دردناک(دیسمنوره)، شایع‌ترین بیماری بانوان در سنین باروری است. ازطرفی اسید چرب اولئوئیل اتانول آمید، یک اسید چرب فعال زیستی است که در طیف وسیعی از فرآیندهای بدن ازجمله تعادل انرژی، التهاب و استرس اکسیداتیو نقش دارد. این مکمل غذایی را می‌توان با مصرف زیتون، گردو، بادام، بلغور و جو دوسر دریافت کرد.

 

به همین منظور، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مطالعه‌ای با هدف تعیین تأثیر دریافت اسید چرب اولئوئیل اتانل آمید بر روی عوامل التهابی و شدت درد در دختران مبتلا به قاعدگی دردناک انجام دادند.

 

دکتر حسین خادم حقیقیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این خبر، گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که در افراد دریافت کننده این اسید چرب، عوامل التهابی به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد. وی ادامه داد که میانگین شدت درد در گروه مصرف کننده اولئوئیل اتانل آمید نسبت به ابتدای مطالعه، به‌طور معناداری کاهش یافت.

 

مجری این طرح اظهار کرد که با توجه به پیامدهای مصرف این اسید چرب بر کاهش عوامل التهابی و کاهش شدت درد قاعدگی، استفاده از منابع این ماده غذایی، می‌تواند برای کاهش درد قاعدگی استفاده شود. 

 

گفتنی است، در این پژوهش، مهناز کاظمی، کارشناسی ارشد تغذیه، دکتر فاطمه لالوها، متخصص زنان و دکتر محمدرضا رشیدی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مشارکت داشتند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز