title
کد خبر: 246044
00
بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در خراسان رضوی نابود شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۳۲۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا غیربهداشتی از آغاز طرح بهداشتی و نظارتی ویژه دهه پایانی ماه صفر از ۱۵ شهریورماه تا کنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی، جمع‌آوری و نابود شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فرشید وفا افزود: از این میزان مواد غذایی معدوم شده ۶۹۵ کیلوگرم مربوط به شهرستان مشهد بوده است.

وی ادامه داد: طرح بهداشتی و نظارتی ویژه دهه پایانی ماه صفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آغاز این طرح نظارتی تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۳ بازدید بهداشتی و نظارتی ویژه دهه پایانی ماه صفر توسط بازرسان سلامت محیط و کار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که از این میزان هفت هزار و ۱۳۸ مورد مربوط به شهرستان مشهد بوده است.

وفا افزود: طی این مدت هفت هزار و ۳۱۹ بازدید از مراکز تهیه و تولید و توزیع موادغذایی، هزار و ۲۴۰ مورد بازدید از تکایا، مساجد و هیأتهای مذهبی، هزار و ۳۹۳ بازدید از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ۴۶۶ بازدید از محل‌های اسکان، هزار و ۳۸ بازدید از اماکن عمومی، ۵۷ بازدید از مراکز بین راهی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی سه هزار و ۵۰۱ مورد سنجش پرتابل مواد غذایی و هزار و ۹۴۲ مورد کلرسنجی از شبکه آبرسانی، تانکرهای آبرسانی، آب بطری شده و عرضه یخ صنعتی و بهداشتی بر تامین آب شرب سالم برای زائران انجام شده است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز